Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kazb
Jeg har i længere tid gået og kigget på en afløser til mit gamle 13 årige Sony 29 tommer. Da jeg altid har været tilfreds med det og Sony generelt valgt jeg at købe et W4500 til 13 kilo i Fona. Jeg havde set en enkelt tråd vedr. backlight bleeding men tog chancen.

Da jeg kom hjem var der ganske tydelig bleeding i alle fire hjørner af skærmen, så jeg gik tilbage og fik det byttet igår. Nu har jeg så pakket det nye ud og..... backlight bleeding igen i 3 af hjørnerne.

Det er ikke synligt når der er noget lyst på skærmen eller når der er meget lys tændt i stuen, men da det blev mørkt udenfor og jeg f.eks satte Lord Of The Rings på og man kom til de mørke scener, så blev øjet straks fanget af de hvide områder i den sorte bar specielt i toppen af billedet.

Jeg har nu besluttet at gå tilbage med det imorgen og enter få mine penge igen eller se om der er andre modeller der matcher Sony'en - Samsung måske ?

Er det helt umuligt at få en skærm helt uden backligth bleeding ? eller skal man bare acceptere, at der er lidt hist og her ?

Jeg føler bare, at hvis jeg skal give 13.000 for noget så skal det også være 100 % i orden. Går ikke ud fra at Sony selv har lavet modellen og så accepteret lidt bleeding.

Er der nogen der har en skærm helt uden bleeding ?

Mvh.
Kenneth.
Af ranelund
Har lige købt sony 46w4500 og det har også bleeding i de to øverste hjørner :((
Men kan man lever det tilbage pga af det ?
Mit er ikke købt over nettet men i en svensk butik
( netonnet.se )
Man ser det kun ved mørke scener men der er det sku også træls.. når man har givet 15.000 for et tv !:(
Af kazb
Jeg spurgte ved købet af fjernsynet om man kunne levere det tilbage hvis der var backlight bleeding og det sagde sælgeren at det kunne man. Om det så er forrretningens holdning eller noget der er dikteret fra Sony ved jeg ikke.

Jeg er dog spændt på hvad de siger imorgen når jeg gerne vil have mine penge tilbage !

Har netop set at samsung er kommet med en 676 model der var værd at overveje.

Kan sige at jeg har prøvet at ringe til Sony support men de sagde, at fjernsynet er så nyt at de ingen erfaringer havde endnu !!!
Af stenergut
Ud fra hvad jeg har læst om W4500, så har næsten alle skærmene problemer med bleeding i varierende grad. Man skal vist være utrolig heldig for at få en skærm uden det problem. Det skulle være særligt slemt ved 46" og derover.
Af kazb
Det er pisse ærgeligt for det er et fedt fjernsyn med super billeder ( når det er lyst :) ) og den nye x-media cross bar ( eller lignende ) synes jeg er fed.

Men backlight er ikke acceptabelt synes jeg.
Af ranelund
hmm... kunne være jeg skulle ringe til sony sverige så...
I sverige har sony 100% pixel garenti, men tror sku ikke det gælder ved back light bleeding...
Af Houdini
Kan det virkelig passe at man ikke kan få et 46" til en ordenlig pris, der ikke har en masse problemer?

Skal selv ud og have et TV, og havde sat næsen op efter dette, men nu bliver jeg i tvivl.
Af b52
Hej skal selv ud og købe tv,et men er blevet nervøs nu,
har ellers kun hørt godt om det, alle andre steder...????
Af kazb
Så er Sony'en leveret tilbage til Fona. Fik pengene tilbage uden problemer. Herefter gik jeg direkte over i Hifi-klubben og så på en helt ny Samsung 676...........og blev skuffet.

Billedet var (efter min mening) noget ringere end Sony'en. Så Ringenes Herre på dvd og her var det som om nogle lyse steder stod og dirrede mellem skarp og uskarp.

Jeg synes ikke jeg er super fanatisk men jeg vil sku have noget ordentligt når der skal betales så forholdsvis mange penge for det.

Jeg må vente til der kommer noget nyt, så tilbage til læsning af diverse anmeldelser.
Af Virgilen
Jeg fik også min skærm idag, og også den har backlight bleeding i de fire hjørner. Inden jeg beder om et nyt vil jeg høre om der overhovedet er nogle der har erfaringer med et uden backlight bleeding, eller er det en generel fejl?
Af kazb
Prøv at læse den tråd jeg har startet på www.recordere.dk og se om du får et svar ud af det. For mig læser jeg det som om, at det er tæt på umuligt at få en LCD skærm uden nogen form for backlight bleeding.

Kenneth
Af bossanova
Og dog, prøv at læse testen af X3500 her på sitet, der står eksplicit, at der ingen clouding (som er det samme som backlight bleeding) er på skærmen. Det kan altså lade sig gøre, så det lyder mere som en produktionsfejl.
Af Virgilen
Jeg har nu fået byttet min skærm og der er nu kun kun meget lidt clouding. Det er kun noget man kan se, hvis man ved det er der og virkelig vil se det.

Så det kan lade sig gøre at få en skærm som er "i orden". Iøvrigt et kanon billede på den skærm.
Af oz1lly
blacklight bleeding på 46w4500

Læste på en side fra england, at man kunne gå i picture mode og slå
Vivid fra, så skulle problemet være løst.

Om det virker ?

mvh.
Gert