Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fiskerendk
Hej,

Hvad vil i anbefale af TV til 20.000? +/- et par kilo...

Skal bruges til MediaCenter. Her snakker vi Film,Musik og alm PC brug også. (Ikke ligefrem word osv. Men IE,WinAmp osv.

Krav:
LCD.
Full HD
46-47"
Sort (og kun sort, ikke blandet med sølv gøjl)

Hvad giver det bedste billedekvalitet? Flest muligheder?

Hvis indeholdene DVB-C (ikke et must) skal den understøtte CAMs og have MPEG4 decoding.

Har selv kigget på følgende:
Pioneer KRL-46V
Samsung LE46A956
Sony KDL-46X3000
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
X3000 serien fra Sony er naturligvis en god skærm, men den er jo netop erstattet af X4500 - blot så du er opmærksom på det.

Pioneers LCD-TV håber jeg snart selv at kunne lege med, efter at have set det et par gange, hvor det har været meget lovende.

Det er svært at sige hvad der giver dig det bedste billede, da der stadig er begrænserede erfaringer med disse nye Tv. Samsungs og Pioneers Tv er jo f.eks. endnu ikke på markedet.

Personligt ville jeg lige se tiden an og så se hvad Pioneer formår med deres LCD-TV. Jeg har selv ret store forventninger til dette, selvom jeg ikke tror, at det når deres plasma-Tv.

Det bedste Tv i omkring denne prisramme, vil jeg dog stadig mene er Pioneers plasma Tv. Det laves dog først fra 50".
Af TYBO
X4500 har bare de grå sider som han ikke ønsker :)
Af DKpacmann
Jeg kan varmt anbefale dig philips 47plf9703h

Jeg har selv lige købt et og er yders tilfreds. Den har mpeg 4/dvb-c.

Sort gengivelsen er bare OK
Af -jacob
Du kan skifte højtaler fronten på X4500 og sætte sorte på istedet, på samme måde som med X3000.
Så det bliver ihvertfald ikke noget problem... Det gør prisen til gengæld, en 46" havner på den forkerte side af 30kg, så det er vist lidt for meget + i forhold til de 20.000.
Af fiskerendk
Ja Pioneers plasma er nice. Og i en prisklasse der er til at betale. Er bar enormt bange for det Burn-In i og med jeg har oplevet det på 2 Panasonics. Eller rettere retension. Men er stadig i overvejningsfasen.
Af Supergris
Sony W4500 er helt sikkert det bedste bud p.t..
Af stenergut
Jeg kan jo henføre til hvad jeg skrev i en tilsvarende tråd: Det bedste fjernsyn du kan få for penge er plasma og bliver lavet af Pioneer. Jeg har ikke set det nye W4500 endnu, kun W4000. Men medmindre det er blevet radikalt bedre, så når LCD ikke plasma når det drejer sig om at skabe et autentisk og præcist billede.
Af Supergris
Han skriver jo netop som krav, at det SKAL være LCD!!!! Jeg mener også personligt, det er et bedre valg, hvis han påtænker at bruge den til at surfe på nettet med mm..
Af DKpacmann
!:( Jeg er helt enig med supergris - hvorfor skal vi læse om alt det Plasma geil når fiskerendk ønsker en LCD skærm. !:(

Jeg er ikke helt enig i at sony er det bedste køb når fiskerendk kan bruge omkring 20k vil jeg stadig anbefale philips 47plf9703H. :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville nu også lige holde vejret lidt og se hvad Pioneers nye LCD TV kan præstere. Deres billedbehandlingsalgoritmer er et synligt stykke foran konkurrenterne og jeg har også ret store forventninger til deres LCD serie.
Af TYBO
Supergris + DKpacmann: Ja vi må desværre leve med det plasma spam selv om vi skriver vi ikke ønsker at høre om det når tråden oprettes.
De har også problemet på recordere.dk men der beder adminen folk om at holde sig til tråden og respektere folks ønsker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rolig nu, gutter. Det tolereres jo også, at man foreslår LCD TV i en plasma-tråd. Faktum er, at langt de fleste, der opretter tråde herinde, starter ud med at sige "LCD TV" fordi man automatisk forbinder dette med et fladskærms-TV.

Jeg ser ingen grund til at "fare i flint" over, at man gør opmærksom på at der findes andre teknologier, især hvis der oveni købet kan vindes på billedkvaliteten. Jeg gider simpelthen ikke høre på beskyldninger om fanboy-isme angående den ene eller den anden teknologi.

Der skrives jo netop
Men er stadig i overvejningsfasen.
Er vi enige om at vi køler ned og sparer på udråbstegnene?
Af Thor-thor
Hvis det skal være LCD kunne du checke fælleskøbet ud på "søstersiden" recordere.dk (Sony 46" W4500 til 14k): http://www.recordere.dk/indhold/templat ... &zoneid=13

Du burde iøvrigt også overveje lidt mere omkring din anvendelse af skærmen, siddeafstand, får du ret meget nytte af fullhd etc. Der er jo ingen grund til at betale for noget man ikke skal bruge.

Ellers burde du som du selv siger i tidligere indlæg overveje plasma også, hvis man bare passer lidt på i starten og generelt ikke "mishandler" skærmen burde det ikke være et problem.