Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gunder
Hej TFT eksperter! :-)

Jeg skal snart investere i en ny computer med tilhørende skærm. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at have 2 skærme, da jeg arbejder meget ved computeren (Er programmør) og mere skærmareal er derfor lækkert. Jeg har kigget meget herinde på forummet, og jeg har forstået lidt af problematikken omkring TN paneller sat op imod de andre MVA, PVA, IPS osv. Så egentlig synes jeg at jeg burde vælge et PVA eller MVA panel frem for TN, da jeg skal sidde meget ved skærmen. Og hvis jeg har tænkt mig at have 2 skærme har betragtningsvinklerne også prioritet. Men det er jo min egen pengepung, så økonomien spiller også ind.

På arbejde har vi hver en 24.1" skærm fra Sun (Billeder og specs, Dansk pris) - Den står til 4.918,58 kr. på Suns' side, men det er lidt over det jeg regner med at bruge. Skærmen er lækker, ingen tvivl, men jeg har kigget lidt på deres 22.1" model istedet. Den står til kun 1.863,10 kr. (Billeder og specs, Dansk pris) Det synes jeg da lyder som en rimelig pris. Men jeg kan ikke finde ud af hvilket panel det er. 24.1" er vist et PVA panel (Link) men det er jo ikke sikkert at 22.1" også er det. Specielt når man tager prisen i betragtning.

Alt i alt ville jeg gerne høre jeres ærlige mening om denne 22.1" Sun skærm. Kender i den? Kender i andre skærme fra Sun? Hvem laver deres paneler?

Og hvis det går helt galt, kan i så anbefale mig en TN skærm som er velegnet til kontorbrug i 20" størrelsen i prisstørrelsen 2.000 - 3.000 kr? Prioriteten er betragtningsvinkler. Farvekorrekthed er ikke nær så vigtigt. Den skal heller ikke bruges til film. Det er som sagt primært til programmeringsarbejde, men det hænder også at jeg tager mig et spil. (Bilspil)

På forhånd mange tak!

Venlig hilsen
René
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ud fra prisen, dét at det er en 22" model og da de netop IKKE opgiver betragtningsvinklerne, så vil jeg mene at det er et TN panel. Den ser ikke ud til at byde på noget du ikke kan få så mange andre steder.

HP LP2275w er et bud på en 22" model med et PVA panel:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=
Af gunder
Tak for dit svar, yakken. Den skærm ser rigtig lækker ud, men den højfrekvente støj som en anden bruger oplever begrænser lidt min begejstring. Mit LCD fjernsyn i stuen gør det samme nogle gange, og det irriterer også mig. Heldigvis forsvinder det efter lidt tid.

Har du mulighed for at give nogle flere anbefalinger end HP'en? - Jeg kan selvfølgelig tage chancen og håbe at den jeg bestiller ikke har det samme problem med støj, men da jeg bor på Færøerne er det lidt besværligt med returnering og sådan.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I dette prisleje må jeg næsten sige nej. Du kan bestille en skærm fra England billigere og få et VA panel, men fra DK er det ikke helt så let at finde nogen gode modeller så billigt.
Af gunder
Okay, det forstår jeg godt.

Men til min store glæde har jeg fundet ud af at jeg kan købe skærme fra Dell til en meget favorabel pris igennem mit arbejde. Så jeg kigger nu på en Dell 2408WFP. Jeg kan se den får en masse gode ord med på vejen i flere tråde, så den overvejer jeg nu.

Tusind tak for din hjælp Yakken. Det er rigtig dejligt med et sted hvor man kan spørge og få kompetent vejledning! (B
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som et godt bud. Jeg er selv ret glad for min egen 2407WFP model.