Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
Vi har fået den nye HD-boks fra Yousee og er godt tilfredse så langt. Jeg har dog bemærket, at lyden er noget lavere end ved det analoge signal. Det betyder at volumen skal en del op, når vi ser digitalt tv, mens det er lige modsat med det analoge. Lydkvaliteten burde jo være bedre digitalt, men jeg forstår ikke, hvorfor den skal være så lav i forhold til den analoge ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den digitale lyd er jo bare et liniesignal - der er ingen forstærkning i signalet. Al forstærkning foregår i din forstærker/TV.
Af dd
Ok, men hvorfor er der en relativ stor forskel i den analoge og digitale volumen ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du trækker den analoge lyd fra en forstærket udgang, så er der jo allerede "skruet op" for den når den rammer forstærkeren. Du skriver ikke hvor du sender lyden til og hvilken analog forbindelse du benytter?
Af Supergris
Har du prøvet at skrue op for lyden med din fjernbetjening til boxen...
Man kan nemlig også styre volumen på boxen!!!
Af dd
Lyden kommer fra tv' et. Og ja, selv om jeg skruer helt op på remoten til boksen, er der stadigvæk en relativ stor forskel i lydvolumen, hvis jeg skifter til det analoge signal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du svarede stadig ikke på hvad det er for en udgang du får det analoge signal fra. Er der forstærkning i udgangen?