Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 7u7
Hej derude. I'm a bit f...... lost efterhånden. Skal til at købe en ps3 men har kun et gammelt billedrørs-tv. så for at kunne udnytte ps3 grafikken ordenligt vil jeg også gerne ha' en ny skærm. ( ja, skærm ikke fjernsyn ) for min pc trænger også til en ny skærm så vil gerne slå 2 fluer med et smæk hvis i fostår.har omkring 2500 kr til en ny skærm hvilket man jo godt kan få en fin en for. MEN er der nogen der ved noget om tilslutning af ps3 til computer skærm, hvilke kabler skal jeg ha' ha ? kvalitet ? og kan jeg ha' min pc sluttet til samtidig. full hd tv er vel det bedste, men hvad skal jeg kikke efter på pc-skærmene?

på forhånd tak.
Af 7u7
og sorry hvis jeg har smidt mit indlæg ind under et forkert emne..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal nok kigge efter skærme med HDMI input. Forvent dog ikke at få en kæmpe-skærm for 2500 kr., men 22" kan det jo nok blive til.

Husk dog på at der ikke er højttalere i langt de fleste monitors.

Du kan vælge fra denne liste:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... Submit.y=2
Af 7u7
tak for det svar. ja jeg vil købe en skærm med hdmi indgang..men er der så ikke noget med at man skal købe et hdmi kabel ved siden af. medmindre jeg har misforstået noget så følger der ikke et sådan kabel med til ps3'en ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du skal købe kablet ved siden af. Der er en del tråde i vores kabel-sektion der omhandler køb af HDMI kabler, hvor du kan få inspiration til hvilke kabler du bør købe.
Af 7u7
Tak for de super svar du kom med. Har bestilt ps3 + en 24 tommer samsung skærm ( som også var at finde på din liste ) men først nu slår det mig hvad du mente med at der ikke var højtalere i (lol). nå..men går da ud fra at der er mulighed for tilslutte højtalere til ps3'en uden om hdmi stikket ikk?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, du kan bare køre et analogt liniesignal ind i et par almindelige PC-højttalere, som jo kan fås til billige penge afhængigt af kvalitet.
Af 7u7
ja ok..tror jeg har forstået. altså har et par alm. højtalere fra dell med tilhørende subwoofer, rigtig fin lyd. dem burde jeg så kunne slutte til ps3'en med det problem at jeg så skal skifte stikket mellem ps3 og pc alt efter hvor jeg vil ha' lyd. ? (ikke et stort problem i mine øjne)

håber ikke jeg er for fatsvag og irriterende..har mest forstand på computere og det der er inden i ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er lige præcis sådan du skal gøre, ja. Der er en udgang i din PS3 der kan sættes direkte i dine PC højttalere.
Af 7u7
Tak for alt Yakken :)