Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af D.Jensen
vidibe skrev:
stenergut skrev:Ser sku meget nice ud - Kan bare ikke finde et eneste review på nettet - Nogen særlig årsag til at det skulle være det?
Det er vist så nyt at der ikke rigtig er kommet i butikkerne... :(( jeg får det først om 14 dage.... :(( men de roser der er faldet af på 50PG6000 så kan det kun være bedre, da det er det jo nu er full HD
Bare husk på at FullHD ikke er et kvallitets stempel..
Af D.Jensen
Som sagt pt. er jeg meget lun på TH-46PZ85. Hvis nu det bliver dette TV. Hvad så med forsikring? hvad er jeres vudering af det? Er det nødvendigt? Er der stor risiko for burn-in f.eks som en alm. reklamation ikke ville tage?

Jeg er lidt i tvivl om hvad en alm. reklamation tager når det gælder burn-in, pixel fejl o.s.v
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen dækning af pixelfejl eller burn-in på den almindelige reklamationsret.
Af D.Jensen
yakken skrev:Der er ingen dækning af pixelfejl eller burn-in på den almindelige reklamationsret.
Ok. Så det bedste jeg kan gøre er at høre min egen forsikring om den dækker eller tilkøbe en?..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville personligt ikke tilkøbe sådan en forsikring. Sandsynligheden for pixelfejl er ikke så stor og du har jo altid 14 dages returret, hvis der alligevel skulle være en når du får skærmen. Burn-in er heller ikke noget jeg ville bekymre mig om - du er jo selv herre over det.
Af D.Jensen
yakken skrev:Jeg ville personligt ikke tilkøbe sådan en forsikring. Sandsynligheden for pixelfejl er ikke så stor og du har jo altid 14 dages returret, hvis der alligevel skulle være en når du får skærmen. Burn-in er heller ikke noget jeg ville bekymre mig om - du er jo selv herre over det.
Men hvor meget skal man passe på burn-in? Er det noget med at hvis den står på ca. samme billede i 1 time så kan man se det?.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det her emne er tæsket igennem de første 100 gange her i forum, så der er en del information at hente ved at søge lidt.

Nej, burn-in sker typisk ikke så hurtigt, men det varierer fra skærm til skærm, så man kan altså ikke give en fast regel for hvor lang tid der skal til. Indtil videre er det Pioneer der har den skærm der er mest modstandsdygtig i form af deres 5090 (Rasmus har ikke kunnet fremprovokere rentention på den), men Panasonics skærme kan også sagtens klare adskillige timer med samme programlogo i hjørnet. LGs nye skærme kunne man derimod fremprovokere rentention relativt hurtigt, men som sagt så er det kun retention - ikke burn-in.
Af vidibe
D.Jensen skrev:
vidibe skrev:
stenergut skrev:Ser sku meget nice ud - Kan bare ikke finde et eneste review på nettet - Nogen særlig årsag til at det skulle være det?
Det er vist så nyt at der ikke rigtig er kommet i butikkerne... :(( jeg får det først om 14 dage.... :(( men de roser der er faldet af på 50PG6000 så kan det kun være bedre, da det er det jo nu er full HD
Bare husk på at FullHD ikke er et kvallitets stempel..
Korrekt, men når du er op i den størrelse skærme vil der formodenligt ses en forskel når/vis du kommer tæt på skærmen.. Skærmen er rost selv med en lavere opløsning, så mon ikke kvali følger med på en nye vision.... :)