Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt en HP LP2275W skærm, i håbet om at få en kvalitetsskærm til under 3000 dkr. Skærmen er sådan set lækker, billedet er ret godt -- men den larmer.

Den har en højfrekvent "knitren", en pulserende støj. Støjen kommer "inde" fra skærmen, altså fra elektronikken, og høres højest omme bagpå ved udluftningshullerne. Jeg gætter lidt på at det er en switching mode power supply, eller et lignende kredsløb der larmer. Lydstyrken af støjen er som sådan ikke høj, men den driver mig stadig til vandvid. Jeg hører den meget tydeligt, og den irriterer mig voldsomt.

Kan man gøre noget ved dette? Plejer det at forsvinde ved nogle dage / ugers drift? Har I nogen tips, anything?
Hvis ikke der er en 100% sikker løsning på dette, så må jeg desværre sende den ellers fine skærm retur. :-(

Tak for a hjælp,

Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt at det vil gå væk med tiden, men umiddelbart tror jeg det ikke. Lyd fra strømforsyningen er desværre en forholdsvis hyppig fejl ved skærme.
Af Morty
yakken skrev:Lyd fra strømforsyningen er desværre en forholdsvis hyppig fejl ved skærme.
Ok, tak for info. Plejer det at følge modelserien, altså hvis modelserien har det, så har alle skærme det? Eller er det model-specifikt og dermed noget HP måske kan reparere?

Tak igen,

/Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har desværre hørt om andre skærmmodeller hvor det har været ret symptomatisk for alle skærmene i en given model. Du kan godt forsøge at kontakte HP og høre hvad deres politik er på dette område.