Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morientes
Jeg mener at jeg for noget tid siden hørte et rygte om at man her i efteråret 2008 kunne forvente et pænt prisfald på fladskærme.
Det skulle skyldes den generelle krise og at producenterne har overvurderet markedet og derfor er ved at brænde inde med en masse skærme.

Er der nogle der ved om der er hold i dette? Og i givet fald hvornår man vil begynde at kunne se det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Her over sommeren har der været ret store prisfald på LCD råpanelerne, men det har ikke rigtig manifesteret sig i de færdige produkter. Jo, der har været små løbende prisfald, men ikke enorme reduceringer.

Kilder angiver i gennemsnit 35 % for LCD monitors, 25 % for notebook paneler og 20 % for TV paneler.

Producenterne har imidlertid ret positive udsigter til resten af året. Over sommeren begyndte man at reducere produktionen en smule for ikke at opbygge for store lagre, og sælge selektivt til købere af LCD panelerne, for at få en stabilisering af prisniveauet.
I de kommende måneder hives produktionen op igen, primært fordi man forventer stor efterspørgsel i 4. kvartal 2008 og 1. kvartal 2009.

Med andre ord; nej jeg tror ikke der vil komme store prisfald. Der er allerede sket lidt, men prisfald på forbrugermarkedet har en tendens til at være mere flydende end på produktionen.
Senest rettet af Rasmus Larsen 26 sep 2008, 11:13, rettet i alt 1 gang.
Af TYBO
ja de "dumper" piserne ned så de koster ca. det samme som på nettet..der er store besparelser for hr og fru jensen...ikke os andre som bestiller online.