Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af InZane
Jeg står overfor at skulle udskitet mit Samsung CRT tv.
Jeg er for det første i tvivl om, om det overhoved skal være 40"+ eller om 37" er nok. Jeg sidder omkring 4m fra skærmen i øjeblikket.

Jeg bruger tv'et til følgende:
Se fjernsyn (analog), især fodbold
Se film (DVD)
Spille lidt (pt kun en PS2)

Jeg har selv kigget på følgende modeller:
LG 42G5000
Sony KDL 40P3000
Sony KDL 40S3000E
Samsung LE40R87BD
Samsung LE40A557

Derudover har jeg læst meget om Panasonic's PX80, men tv'et står et sted, hvor reflektion desværre tit forekommer.

Jeg har været ude og kigge lidt rundt omkring, men synes det er en jungle. Mit budget er på omkring 7000kr.

Jeg håber, at der er nogen, som kan komme med nogle fornuftige input eller stille spørgsmål til mine behov, så de bedre kan vejlede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Da du pt. har et CRT TV må du have en god fornemmelse for om reflektionerne generer dig. Det vil være det samme på et plasma TV. Under alle om stændigheder vil PX80 levere en bedre billedkvalitet end alle de modeller du har kig på her.
Af InZane
Jeg synes reflektionerne er irriterende. Vi går godt nok en tid i møde, hvor det ikke er så slemt, men når vi når foråret/sommeren igen, så er jeg sikker på, at jeg vil bande det langt væk igen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet er blot at du ikke får ret meget LCD TV i 40" for 7000 kr. Jeg vil mene at du skal være mindst ligeså tolerent overfor dårlig billedkvalitet, som du skal overfor reflektioner, for at stille dig tilfreds med en LCD skærm til 7000 kr. og et analogt TV-signal.
Af TYBO
Jeg synes at Yakken er helt forkert på den her.
Vi er ikke alle som bor i en jordhule :)
Jeg har selv et middel 42" LCD og jeg synes den har et fint billed...og jeg vil SLET ikke bytte den for at få reflekser da jeg selv har en lys stue og mit gamle CRT skærm var ubrugligt i dagstimerne og om aftenen havde vi reflekser fra lamper.
Du kan få mange ok 40-42 LCD" til 7000kr.

Samsung LE40A557 mener jeg har en glossy overflade.

Umiddelbart vil jeg vurdere at LGen er det bedste bud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forklarer du lige den med jordhulen før jeg tager det personligt?
Af TYBO
Vi er nogen som bor i huse med store vinduespartier hvor stuen er badet af lys. (Ikke mørke stuer = jordhuler).
Vi brugte aldrig TVet i stuen førhen da vi havde et 32" flatscreen CRT skærm og den var helt ubruglig midt på dagen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og dermed antager du vel at jeg er en af dem... Jeg har gulv til loft vinduer i hele facaden - ja, HELE facaden - i både øst og vest. Jeg har lys i min stue fra kl. 7 til kl. 19 (give or take afhængigt af årstiden). Jeg har intet problem med at benytte CRT og jeg behøver næppe afsløre hvilken teknologi jeg sværger til.
Af TYBO
har ikke antaget noget om dig...men du ved godt at dit B&O CRT ikke har samme refleks problem som et 42" plasma med helt flad glas plade...ergo du kan ikke bruge det til sammenligning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er samme antireflektive coating på PX80. B&O har ikke lavet noget magisk glas der aldrig siden er kopieret. Det er altså kun et problem hvis du VIL gøre det til et problem.
Af Kratz
Dertil vil jeg erklære mig enig. Har også en super oplyst stue på 3. sal. Det er altså ikke noget stort problem. Mit PZ800 står stadig super flot :)