Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer stadigvæk køb af plasma og er nu kommet frem til at valget skal stå mellem disse 2:

1) Panasonic PX80
2) LG PG6000

a) Hvilket af disse er bedst til SD tv?
b) Hvilket af disse er bedst til bevægelser(fodbold)?

Ja, jeg har læst begge jeres anmeldelser grundigt, men synes ikke at det giver mig svar på disse 2 spørgsmål.

Kan jeg få svar fra andre, der har erfaringer eller meninger, der kan være en hjælp for mig?
Brugeravatar
Af kthomsen
Hejsa,

Jeg kan kun svare for PX80 som jeg selv har, og SD synes jeg den gør rigtig rigtig godt. Ser selv en del bold og er også yderst tilfreds med PX80'eren på det punkt.
Nogle gange sender TV3 dog, ïsær internationale, kampe med vildt dårlig kvalitet, men det har intet med TV'et at gøre.
Så jeg tror ikke du vil blive skuffet over PX80'eren. ;)
Men om det så er bedre eller dårligere end LG modellen til fodbold ved jeg ikke.
Brugeravatar
Af Tech2007
Panasonic PX80 er klart bedre end LG PG6000. Både når vi snakker SD-TV og bevægelser i bl.a. fodbold.

Panasonic laver generelt også bedre Plasma skærme end LG. Jeg siger ikke, at LG laver dårlige Plasma skærme, for de er faktisk fine nok, men Panasonic laver bare bedre.

Så jeg anbefaler Panasonic PX80. ;)
Af fodboldgal
Jeg blev bare lidt i tvivl - især efter at jeg læste følgende på HDTVtest.co.uk:

SD (Freeview Digital Television)
The LG plasma put on a strong showing here, comfortably outshining the Panasonic PX80 for Freeview digital TV broadcast, thanks to its above average scaling and very good deinterlacing for both video and film-based (with [Film Mode] engaged) material. Add near-D65 greyscale and accurate colours to the mix, and it's no wonder that we were suitably impressed when watching Seabiscuit on BBC One

Link: http://www.hdtvtest.co.uk/LG-42PG6000/Picture-Quality/
Af Nick_S
Med dit brugsmønster ville jeg ikke være bange for at vælge PG6000. Det er en flottere skærm end PX80, og perfomance mæssigt minder de utroligt meget om hinanden.

Eneste ulempe ved PG6000 er at den ikke viser 1080p24 korrekt (men det har du jo allerede læst :))

Vær endelig ikke bange for at kaste dig ud i en PG6000! Det vil du ikke fortryde ;)
Brugeravatar
Af Tech2007
Jeg har set både Panasonic PX80 og LG PG6000 imod hinanden.

Vi testede dem begge med Blu-ray og SD-TV, såsom race og fodbold. Selvfølgelig var begge Tv'erne kalibreret, så de præsterede deres max.

SD-TV: Her var de tæt på hinanden på mange punkter, men der var få små forskelligheder. Panasonic PX80 havde lidt bedre farve gengivelse, og i fodbold og race var det også en smule pænere på Panasonic PX80. Ellers var de ca. på samme niveau.

Blu-ray: Her blev det ikke helt optimalt for LG PG6000, som Nick_S også nævner, så kan den ikke vise 1080p24 korrekt. Men generelt så havde den et fint billedkvalitet.
Derudover var der kun et par må forskelle. Panasonic PX80 havde en smule bedre black gengivelse, og så kan den jo også vise 1080p24 uden problemer, men det er selvfølgelig ikke helt ægte 1080p, da skærmen kun har en panel opløsning på 1024x768. LG PG6000 har en panel opløsning på 1024x720.
Tilgengæld så har LG PG6000 flottere design, men det har Nick_S allerede nævnt.

Jeg håber at det hjalp lidt. :)