Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af keler
bimbobo skrev:
TYBO skrev:Det bliver da nemt nok at finde :) alle vil af med deres CRT skærme :)
Det er bare fordi, folk ikke forstår, at en CRT giver til dato stadig de bedste billeder... specielt med analog/standard digital og ikke HD signal.

Dem som vælger LCD/Plasma gør det primært for "looken" og størrelsen.
Men kvalitet kan ikke sammelignes endnu, med mindre vi køber Lcd/Plasma på over 20.000.-

Før eller senere gør jeg det også... måske når min 25" CRT Philips dør.
Mvh
Du forstår da virkelig ikke hvad du snakker om.
Af Bavianen
tarok skrev:
yakken skrev:
Tarok: Super brugbar kommentar...
Ja, men jeg er grundigt træt af jeres "gode råd" herinde og grundigt træt af fladskærmstv i det hele taget oven på de erfaringer jeg har gjort her på det sidste.
Jeg fulgte netop jeres råd om købe af et Panasonic Px80. Det flimrede uudholdeligt og "buzzede" ved lyse partier.
Så kan man igen, og igen læse om brugere, der har problemer.
Heldigvis købte jeg mit i Elgiganten og fik det ombyttet til digitalt spejlreflekskamera i stedet.
Jeg er nu på udkig efter et godt brugt CRT i stedet.
Du kunne have fået mit helt gratis.....

Mit lg50pg6000, levere digitalt da helt klart et bedre billede :p og summer gør det da bestemt not... ;)
Af fiskerendk
Nu arbejder med jeg IT til dalig. Og må desværre give folk ret i at snakker vi billede kvalitet/farvedybder. Så er CRT den bedste teknologi til dato.

Jeg kører stadig med min 19" Philips CRT skærm og har absolut ik planer om at skifte den ud. For man for ikke bedre billede til grafisk end en CRT.

Derimod snakker vi TV kan jeg godt forstå folk at de mener at LCD/Plasma er bedre. Men som udgangspunkt handler det om at skærmene er større og designet bedre. (Idet de færeste har plads/vil ofre en meter bag TV'et) Tager vi udgangspunkt i rent billedemæssig kvalitet vil et CRT 32" klart overgå et LCD 32" når vi snakker alm. opløsning. Der findes vist nogle enkelte skærme i verden der kører HD på CRT. Men markedet er meget begrænset.
Senest rettet af fiskerendk 24 sep 2008, 20:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er uenig i din betragtning omkring CRT monitor vs. LCD monitor, men det hører ikke hjemme i denne tråd. Hvis I har kommentarer til hvad Houg skal gøre ved sin W4500 og lyset i hjørnerne så sig til. Ellers må vi nok tage denne diskussion i en seperat tråd.
Af fiskerendk
Kan ikke lade. Det er desværre sådan landet ligger at CRT nu er en bedre teknologi end LCD/Plasma. Når vi snakker farvegengivelse,farvedybde,kontrast,sort niveua,gamma osv.

Desværre fokusere mange på at ny teknologi automatisk er bedre det er det desværre ikke. Jeg ser selv meget frem til hvad OLED vil kunne. Og tror først det er her vi vil kunne få samme billede kvalitet som på CRT måske bedre.

Lade os tage udgangspunkt i Analog TV signal som langt de fleste i DK stadig bruger. Her vil jeg uden at tøve sige at der er ikke EN eneste LCD/Plasma i verden der kan måle sig med en CRT. Dette skyldes i højgrad at selve teknologien bar ik er bedre i LCD/Plasma end CRT var/er.

Derudover giver LCD/plasma os nogle fordele idag som gør at vi tror alting er bedre. Der er flere muligheder. Digital overførsel hvilket fjerne en del støj fra billedet. Dette giver jo en stor fordel til LCD/plasma. Men igen så vi CRT skærme med 1080p og HDMI indgange vil LCD/plasma ikke have en chance. Det hele handler om at udviklen er gået i en anden retning end hvad et traditionelt TV leverede. Altså Digital og High Res. Og at forbrugerne ville have store TV der ik fylder.

Men jeg giver 1000kr til den første der kan vise et bedre analog signal på en 32" LCD/plasma skærm kontra min Sony 100hz 32" CRT.

Det skal dog siges at det skal ikke opfattes som om jeg er fanatiker af CRT for det er jeg ikke. Og er selv igang med at undersøge markedet for et 46" LCD. Bliver sandsynligvis Pioneer KRL-46V når den udkommer. Men må blot konstatere at billede mæssigt/teknologi fås det ik bedre end CRT.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor blander du TV ind i det lige pludseligt? Jeg taler om CRT monitors vs. LCD monitors - du startede jo selv i dét spor. Ikke om LCD TV vs. CRT TV. Og det hører stadig ikke hjemme i denne tråd.
Af fiskerendk
yakken skrev:Hvorfor blander du TV ind i det lige pludseligt? Jeg taler om CRT monitors vs. LCD monitors - du startede jo selv i dét spor. Ikke om LCD TV vs. CRT TV. Og det hører stadig ikke hjemme i denne tråd.
Her Så:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?p=44984