Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
Så kom den nye HD-boks fra Yousee med indbygget harddiskoptager. Vi har kabel-tv, og jeg har gået og ventet på den nye boks. Min tanke har hele tiden været at købe den, når den kom, da jeg har den opfattelse, at en fladskærm "fortjener" et digitalt signal for at komme til sin ret.

Jeg er dog blevet lidt i tvivl, om det kan betale sig at købe/leje en boks. På den ene side har jeg en idé om, at en fladskærm først kommer til sin ret, når den får det bedste signal. Jeg synes måske, at det er "lidt spild" at have købt en fladskærm, hvis ikke man udnytter billedmulighederne fuldt ud.
På den anden side gider jeg heller ikke give penge for noget, der ikke giver en helt klar forskel i billedet. Tanken om endnu en remote-control irriterer mig også lidt. Og så har jeg hørt lidt om, at dens blæser larmer lidt, men ved ikke hvor slemt det er. Måske nogen har den nye HD-boks og kan vurdere det ?

Hvad siger I derude ?. Vil jeg få en klar forskel i billedet ved at købe/leje en boks, eller er det spild af penge ??

Mit tv er et px80.
Af dd
Og lige et tillægsspørgsål:

Har hørt at skærmformatet ikke passer, så man skal zoome ind via en zoomknap på den nye remote. Vil det sige, at man skal zoome ind hver gang man ser Tv ?. Og får det ikke konsekvenser for kvaliteten i billedet, når man zoomer ind ???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Problemet med zoom var så vidt jeg husker kun på den gamle boks, men er rettet på denne nye. Det er som sådan ikke en fejl, for det er en specifikation i standarden, men nu er der blot givet mulighed for zoom, så det kan lade sig gøre.

Jeg tror bestemt du vil opleve en væsentlig forbedring ved at gå over til de digitale signaler på kabel-tv. Mine forældre har kabel-tv og de gjorde det selv med en meget markant forbedring. Det afhænger naturligvis også af dit Tv, og specielt på de større Tv synes jeg det er et must.
Du kan jo eventuelt også kigge på deres ekstra HD pakke, som ikke koster det helt vilde. Her er hvert fald interessante billedmæssige forbedringer, om end udbuddet af kanaler stadig ikke er det sejeste.

Jeg ved ikke om du allerede har set nyheden, men ellers er YouSee boksen beskrevet nærmere her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1221457388
Af dd
Har nu købt boksen og sat den til. MEN, den viser kun DR, DR2 og TV2 samt tv1000 og nogle canal digitalkanaler. Alle de kanaler jeg normalt kan se analogt har den ikke fundet. Ej heller HD.kanalerne. Her i foreningen har vi grundpakken med i huslejen, og jeg har så købt en tillægspakke, så jeg har alle kanalerne fra fuldpakken. Men som sagt viser den ikke dem nu over boksen. Hvad er der galt ??
Af Supergris
Har du sat kortet i, der medfølger, hvis du har bestilt HD-pakken samtidig???
Du skal jo huske at indkode det nummer, der passer til din antenne forening... Står i medfølgende mappe!!!
Af dd
Kan ikke finde min boligforening i mappen, så jeg har blot tastet 01000. Det er jo kun ganske få foreninger der står i den mappe. Jeg har sat kort bagi, men et eller andet gør jeg vel forkert. Jeg kan stadig se alle min kanaler analogt, men kun DR og TV 2 digitalt sam de nævnte tv1000 og Canal+ varianter.

Skal der ikke stå min boligforeningsnavn i mappen eller kan vi have samme kode som en anden nævnt i min by ???
Af dd
Som sagt har vores boligforening Grundpakken som standard over huslejen. Jeg har så købt en tillægspakke således, at jeg får alle udsendelserne i Fuldpakken. Sådan har det været de sidste tre år. Jeg har så været i den tro, at jeg får Fuldpakken, men måske det nu kun er Grundpakken, der sendes gennem min boks, fordi det er standard i boligforeningen ???
I så fald synes jeg taget lidt ved næsen, da jeg kan se alle kanaler i Fuldpakken analogt, og har betalt for dette udover huslejen, og derfor også regnet med, at det var de samme kanaler jeg nu kunne se digitalt....
Lidt surt hvis jeg nu skal til at betale endnu mere for at få Fuldpakken digitalt ::l
Af dd
Gåden er løst. Det var bare mig, der ikke havde indtastet korrekt netværksnummer O_O
Af Supergris
Som jeg jo skrev tidligere!!!
Smil...
Af Anden
Godt du fik det løst - og tillykke med den.

Jeg overvejer også selv at købe den, men vil da lige spørge dig om hvad du så synes om den?

- Larmer dens blæser så meget som du var inde på i starten?
- Skal man bruge to fjernbetjeninger?
- Hvordan er den at bruge til hverdag?
Af Dr. J
Jeg er også meget nysgerrig efter at høre brugeroplevelser....

Jeg har i en måned haft et 37PX80, som jeg er superglad for. Men med den 37" store skærm (frem for mit gamle 21" nokia fjernsyn) fremtræder billeder fra den efterhånden oldnordiske vhs-video simpelt hed så ringe, at jeg må have en harddiskoptager. Derudover er det upraktisk både at skulle indstille video og tuner, når der skal optages noget.

Jeg har i forvejen Yousee's gamle boks (uden HD og uden harddisk). Såfremt den nye boks ikke er ringere på nogen punkter vil jeg straks leje den nye boks.

Venter på feedback...
Af dd
Jeg er indtil videre godt tilfreds med boksen. Det digitale signal giver et væsentligt bedre billede end det analoge - især på DR og TV 2. HD-kanalerne er naturligvis endnu bedre. Det er herligt at sidde og se på, og man føler, at man får udnyttet de penge, man har smidt efter en fladskærm.

Havde tidligere kun en VHS til at optage på, så det er langt bedre og mere praktisk nu med harddisken.

Så stort plus til billede og harddisk.

Kanalskiftene er måske ikke alt for hurtige, men i min verden til at leve med, og opvejes langt af det bedre billed, man får. Der er ikke den store forskel på den tid det tog at skifte kanal med den almindelige fjernbetjening. Og ja, man skal bruge to fjernbetjeninger med mindre man køber en universal. Tror bare at det er et tilvænningsspørgsmål.

Angående blæseren hører jeg den ikke særligt. Kun lige når man tænder den, får den et kort boost. Men derefter generes jeg ikke. I forvejen har jeg tv, pc og køleskab i nærheden, så måske derfor "overdøves" den af andre elementer :)

Håber det kunne hjælpe.
Af Anden
Tak for god tilbagemelding "dd" :)

Jeg er meget tæt på at leje én nu! Har dog hørt noget med at zoom-funktionen skulle være underlig. Dvs. den ikke kan finde ud af at indstille zoom korrekt af sig selv (auto-zoom)?

Og hvor meget fylder 1 time i GB hvis det bare er en film fra f.eks. DR1?

/Anden
Af dd
Det er rigtigt, at man ved de programmer der sendes i 4:3 format skal zoome ind selv.

Jeg ved ikke, hvor meget en time fylder, men ifølge testen skulle der være plads til 70-80 timers tv på harddisken. Dog fylder HD 5 gange så meget som SD.