Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af weiss
Hej!

Mit Toshiba WL32 66 Z er stået af, og jeg skal ha' købt mig et nyt. Det skal være et godt all-round TV til Xbox og film og jeg tror nok jeg foretrækker LCD løsningen, da vi ofte bruger TV'et i løbet af dagen og dermed undgår for mange reflektioner.

Jeg har kigget lidt på Sony KDL-40S4000 som får til lige knap 8000,- som i øvrigt er max. beløb. Er der nogen derkan anbefale dette eller måske et helt andet?

Venligst;
Tonny
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, S-modellen bør du nok holde dig fra. Det er low-end serien fra Sony.

For op til 8000 kr. kan du få modeller i LGs 6000 serie, Sony's W eller E serie eller Samsungs 656 modeller. De vil være bedre bud.
Af weiss
Tak for svaret.

Men hvad med Sony's V4500 serie og Samsungs A557? De er begge lidt billigere og ser umiddelbart fine ud på papiret - bortset fra at Sony mangler Full HD.

Venligst;
Tonny
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det er 32" modellen du har kig på så er fuld HD ret ligegyldigt. V-serien vil være et udmærket bud på et TV.
Af Nepper
Kan du se du anbefaler:

LGs 6000 serie,
Sony's W eller E serie eller
Samsungs 656 modeller

Men er de så på niveau med PX80?... siden du ikke nævner den? :p

...blev bar lige nysgerrig
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu spørges der jo specifikt til en LCD skærm, da Weiss har problemer med reflektioner. Der hører PX80 ligesom ikke hjemme...

Nej, PX80 har stadig bedre billedkvalitet end disse skærme, men det har stadig ikke nogen relevans.
Af weiss
Hmm, jeg endte ud med at købe Sony V4500 og det var en seriøs failure. Sony V4500 er et virkelig dårlig TV. Billedet mangler dybde, farverne er underlige og det hakker voldsomt når man spiller Xbox360. Jeg har tweaket som ind i helvede for at få et bedre billede, men billedet forbliver bare dårligt.

Mit gode gamle, men defekte Toshiba er super high-end sammenlignet med dette bras.

Jeg vil forsøge at få det byttet - omend mine chancer nok er små - og jeg ved sgu' ærlig talt ikke til hvad!?
Af weiss
Nåhja, jeg troede ikke at lyden kunne blive dårligere end WL32 66 Z - men det er den på sony'en. Det er det rene dåse diskant.