Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tongi
Godaften

Jeg har i et stykke tid gået og overvejet om jeg burde udskifte mit gamle 26" LCD fjernsyn.
Jeg bruger primært mit fjernsyn til almindeligt fjernsyns- og dvd-kiggeri. Desuden skal en Xbox360 konsol tilsluttes fjernsynet.

Jeg har kigget på en samsung model LE40A336 hos elgiganten til 6799,-
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... EOqw803xiY
Er der nogle som kan anbefale dette tv? eller andre lign. modeller fra Samsung?
Jeg kan godt lide designet på Samsungs fjernsyn, men ved ikke om der er bedre alternativer i denne prisklasse (7000,-)? Jeg har, herinde, læst en del om Panasonics PX80, og dette anbefales en række steder. Men "hvor meget" bedre er dette end det Samsung som der er linket til, og kan Plasma hamle op med LCD? - Tænker på burn-in risiko osv.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ang. fordomme om plasma vs. LCD kan du læse vores artikel om emnet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

Jeg vil helt klart mene at du bør satse på PX80 i dette prisleje og med det forbrug du har. Den vil være en hel del bedre end Samsungs model og generelt så betegnes PX80 også som "best buy" i klassen omkring de 7-8000 kr.
Af Tongi
Har kigget lidt på den artikel, tak for svaret :)

Jeg har også kigget lidt videre rundt på fjernsyn, og fundet: http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-l ... /83887463/ (LE37A656 til 7200,- .. LE40A656 koster 8100 derinde)

Men har læst mig frem til, at hvis et Samsung fjernsyn er parallelimporteret så vil Samsung DK ikke have noget med det at gøre, såfremt det skulle gå i stykker. Mit spørgsmål er så om dette fjernsyn som PRC-Data sælger et parallelimporteret, da jeg kan se at det er en hel del billigere end hvad fx. Expert og Elgiganten sælger samme model til.

Endnu et spørgsmål: Er det nødvendigt med en DVB-C tuner i fjernsynet for at modtage DR1 og TV2 digitalt sålænge der er en DVB-T tuner i?

På forhånd tak.
Af fhebo
Endnu et spørgsmål: Er det nødvendigt med en DVB-C tuner i fjernsynet for at modtage DR1 og TV2 digitalt sålænge der er en DVB-T tuner i?
Nej disse kanaler er 'luftbårne' indtil videre
Af Tongi
fhebo skrev:
Nej disse kanaler er 'luftbårne' indtil videre
Det lyder godt :) Kan du svare mig på om det tv jeg linkede til fra PRC-data er parallelimporteret eller om det er under Samsung DKs garanti? Synes ikke selv at jeg kan finde noget om det.
Af TYBO

JA hvis du får signalet via kabeltv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man kun vil se DR1 og TV2, så behøver man jo ikke kabel-TV og kan i praksis blot benytte en DVB-T stueantenne.

Hvis man har kabel-TV og samtidigt vil se alle de andre kanaler, så skal du desværre have en DVB-C tuner idet meget få TV kan modtage både DVB-T og analoge kanaler samtidigt via ét antenneinput.