Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg har en OC'et comp, der sagtens kan afspille 720p og 1080p film. Det er et OC'et GeForce 8800GTS med 2 DVI udgange. Den ene går self. til monitor.

Jeg vil gerne etablerer en forbindelse til min nye PZ85. Hvad er BEDSTE at gøre?

PZ85 har så vidt jeg kan se "kun" VGA og ikke DVI?

Skal jeg:
Fra Comp til TV: Adapter fra DVI til VGA og 15m VGA kabel?
Fra Comp til TV: 15m DVI kabel og adapter fra DVI til VGA?

Lyden er self et 3,5mm Jack. (kun stereo i første omgang.)

Forslag?

Nogen der har et forslag til et billigt vægbeslag (gerne med tilit) til 42" PZ85?
Af Markussen
Du skal have et DVI>HDMI kabel..
Brugeravatar
Af Stefan V
Jeg vil tildels give Markussen ret i at du skal have et DVI-HDMI kabel. Dog ville jeg selv vælge at købe en DVI-HDMI adaptor, og dertil købe et HDMI kabel.

Det vil komme dig til gode den dag du skifter Grafikkort eller til en medie-afspiller. Så har du nemlig mulighed for at overføre både lyd og billede med et kabel. Den mulighed mister du jo så snart du har dvi stik i den ene ende. Derudover kommer du til at spare lidt penge ved kabelskift ;)

Eksempel til adaptor:
www.av-connection.dk

Eksempel til HDMI
HDMI kabler på av-connection.dk
Af NoNameDesigndk
hmm hvorfor skal han vælge den der supra adapter når de har en meget billigere en, som også virker helt fint.. ?

jeg har vist denne her mellem min bærbar og 24" monitor der kører med 1920*1200 i opløsning uden problemer:
http://www.av-connection.dk/?PGr=619&ML=413
Af Fleebie
Tak

Jeg læser lige tråden lidt seneren. Har lidt travlt lige nu.

Men jeg vil lige gøre opmærksom på at det er træk på ca. 12 m :S
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Enten virker det eller også gør det ikke. Der er ikke noget "ind i mellem".
Af Fleebie
Hvordan vil I transportere lyden til TV'et?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ofte har du ikke så mange muligheder for at vælge lydoutput fra en PC. Enten er det mini-jack til phono eller også er det digitalt RCA, men det kræver at din PC har sådan en udgang og at PZ skærmen kan finde ud af at tage imod sådan et signal. Har skærmen digitalt input til lyd?
Af NoNameDesigndk
Hmm jeg er i gang med at samle en PC, og der har jeg købt et grafikkort hvor der følger en DVI->HDMI adapter med.. dette grafikkort (Radeon 3870) har indbygget lyd, så når jeg slutter hdmi kablet i bagenden af denne adapter skulle jeg gerne få lyd og billede over i mit tv.. ;) hmm ved Geforce kort, er der ofte et S/PDIF kabel med grafikkortet, som man så kan tilslutte grafikkortet til bundkortet og få lyden derfra, og derved ud af en DVI-HDMI adapter få både billede og lyd.. men jeg er ikke sikker på det er lavet sådan på 8800GT, det er vist først 9xxx serien der har det.. ?
Af sole
Jeg kan da lige byde ind ved svar til vægbeslaget til 42" PZ85. Jeg har købt det fra Harald Nyborg til 249/299 med tilt og det virker fint. Afstanden til væg er ca 5 cm om der er fint plads til kablerne. Det var også meget let at montere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
NoNameDesigndk skrev: hmm ved Geforce kort, er der ofte et S/PDIF kabel med grafikkortet, som man så kan tilslutte grafikkortet til bundkortet og få lyden derfra, og derved ud af en DVI-HDMI adapter få både billede og lyd.. men jeg er ikke sikker på det er lavet sådan på 8800GT, det er vist først 9xxx serien der har det.. ?
Jeg er også ret sikker på at 8800 serien ikke har denne feature. Mit eget GF8800GT har i hvert fald ikke og jeg har først læst om det i forbindelse med 9-serien.
Af NoNameDesigndk
okay, da jeg kiggede efter grafikkort kiggede jeg på et asus 8600gt som heller ikke havde det, og synes heller ikke jeg kunne finde 8800 der kunne..

Hmm nu har jeg så et spørgsmål.. jeg fik samlet min pc i går og installeret vista 64bit, og så skulle jeg selvfølgelig lige have prøvet at slutte mit tv til den via hdmi.. men da jeg stod med hdmi kablet i hånden og rørte pc'en (den var sat til tv'et allerede i den anden ende) da fik jeg stød :S Min far nævnte det sikkert var fordi de ikke var jordet ens.. (hverken pc eller tv er jordet, og de sidder i hver sin stikkontak)

Mit spørgsmål er så, kan jeg slutte tv og computer sammen, når jeg sådan får stød.. samme problem får jeg vel når jeg vil slutte min forstærker til via phono .. ? I hifiklubben siger de altid man skal have sådan et "filter" på når man forbinder lyd fra computer til forstærker, for ellers kan det muligvis ske at computeren får forstærkeren til at brænde af.. er der noget sandt ved dette.. ?? skal jeg også have et filter til mit hdmi kabel så .. ?