Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Beklager hvis emnet har været taget op før. men synes ikke jeg kunne finde noget specifikt.

Jeg har 8000 ca. i budget har dog overvejet at smide 10, men kommer an på hvor meget mere jeg reelt får ud af det så håber jeg kunne trække på nogle tv eksperters erfaringer herinde :-)

Har kigget på følgende:

Sony 40L4000 - til 6500.- (medarb. pris)
Sony 40S4000 - ca. 8000.-
Sony 40V4000 - ca. 7700.-
Panasonic TH 42PZ85E - ca. 10900.-
Samsung LE37A656 (Sort rose) - ca. 7000
LG 37LG6000 - ca. 7600.-

Er super meget i tvivl om hva man skal vælge og om jeg får så meget mere for pengene ved at købe PZ85 i forhold til de andre.
Jeg bruger primært tv til film fra comp (hdmi indgang, men ikke Full hd) og fodbold på tv. Min afstand til tv er desuden 3,5 m.

Nogen der har nogle råd/ anbefalinger?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic PX80 er også et udmærket bud hvis PZ modellen er for dyr.
Af Nepper
yakken skrev:Panasonic PX80 er også et udmærket bud hvis PZ modellen er for dyr.
Men den er jo ikke Full HD?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej og hvad så? Du sidder 3.5 m fra skærmen - du vil ikke kunne se forskel alligevel.
Brugeravatar
Af kthomsen
Nepper skrev:
yakken skrev:Panasonic PX80 er også et udmærket bud hvis PZ modellen er for dyr.
Men den er jo ikke Full HD?
Er vel også ligemeget om det er Full HD, medmindre du sidder 1½m fra skærmen.

Se guiden her på flatpanels.dk for om du har brug for Full HD eller ej.
Har noget at gøre med hvad det menneskelige øje kan opfatte. :)

Men kig evt. også på PZ80 modellen. Samme panel som PZ85 men mangler et par digitale billede"forbedrings"indstillinger, som man alligevel burde slå fra.[/list]
Af Consulten
Der er faktisk væsentligt forskel i billedkvaliteten på de 2! PZ85 giver et klart bedre billede end PX80.

Det skal dog siges, at man med PX80 får rigtigt meget for pengene.

Hvis man først har set de 2 ved siden af hinanden med samme billedmateriale og indstillinger, så er man ikke i tvivl om, hvilket der er det bedste fjernsyn. Det er PZ85, uanset om afstanden er 1,5 eller 3,5 m.
Af Nepper
Consulten skrev:Der er faktisk væsentligt forskel i billedkvaliteten på de 2! PZ85 giver et klart bedre billede end PX80.

Det skal dog siges, at man med PX80 får rigtigt meget for pengene.

Hvis man først har set de 2 ved siden af hinanden med samme billedmateriale og indstillinger, så er man ikke i tvivl om, hvilket der er det bedste fjernsyn. Det er PZ85, uanset om afstanden er 1,5 eller 3,5 m.
Jeg har nemlig lige præcis set de 2 ved siden af hinanden og ja du har ret i der er stor forskel...

Men hvad med de andre tv jeg har forslået - er de helt afskrevet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PZ modellen er bedre end alle de andre modeller du har nævnt, så med mindre du har nogle specielle behov du ikke har nænvt endnu, så vil det være en nedgradering at vælge andet.
Af Nepper
yakken skrev:PZ modellen er bedre end alle de andre modeller du har nævnt, så med mindre du har nogle specielle behov du ikke har nænvt endnu, så vil det være en nedgradering at vælge andet.
Ja jeg er klar over at PZ85 modellen er bedre men den koster så også 3-4000 kr. mere end de andre.
Men det er jo spørgsmålet om jeg har behov for det... det er jo mange penge at give ekstra :)
Senest rettet af Nepper 23 sep 2008, 12:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Af samme grund er PX80 blevet foreslået. Den er stadig bedre end de andre modeller du har på listen.
Af Nepper
yakken skrev:Af samme grund er PX80 blevet foreslået. Den er stadig bedre end de andre modeller du har på listen.
Okay, kan du i korte træk sige hvorfor den er det-? Specifikationerne er jo nogenlunde de samme.
Jeg går ud fra at det hovedsagligt så er fordi at pana generelt laver bedre tv end Sony, samsung osv. ?
Af lennon
Nepper skrev:
yakken skrev:Af samme grund er PX80 blevet foreslået. Den er stadig bedre end de andre modeller du har på listen.

Jeg går ud fra at det hovedsagligt så er fordi at pana generelt laver bedre tv end Sony, samsung osv. ?
Det gør de i hvert fald i prisklassen !
Bemærk at et 42" rent faktisk har 10% større billedareal end et 40" .
Af Nepper
lennon skrev:
Nepper skrev:

Det gør de i hvert fald i prisklassen !
Bemærk at et 42" rent faktisk har 10% større billedareal end et 40" .
Super! Så tror jeg sku jeg hopper på sådan en 42PX80...

Bare lige et sidste spørgsmål - i mener ikke man bliver ked af den ikke har dvb-c, mpeg4 og full hd om 3-4 år?