Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ponduus
PX80 er 2008 modellen. Der kommer sikkert en ny udgave i 2009 som hedder PX90.

Men bare fordi PX80 ikke kom på markedet i går, levere den altså en kanon godt billede. Bedre end andre modeller i den prisklasse. Men det er vel smag og behag :)
Af bimbobo
... jeg var ude at se flere TV i dag...
Jeg så en Sony 40w400, en Sony 37V4500 og en Philips 32" (husker ikke model) til cirka 7000,-.

Billederne var fra en DVD, ikke blue ray.. og jeg må sige at Philips var meget skarp og detalierne var bedre generelt..

Der var en mur, hvor murstenerne og fuge i mellem dem var helt reelt på Philips, hvor i Sony var lidt uskarp og man kan ikke se de samme detaljer. "fugemasse mellem mursten"
Nu vej jeg ikke hvor meget tid de bruger for at justere indstillingerne, men Philips var bedre på dette punkt. Farverne var dog mere naturlige i Sony (begge), mens på Philips de var meget "stærke".

Jeg er også lidt o tvivl om 32" er OK fra cirka 2.3-3m afstand... jeg bliver aldrig kløgere om hvilket TV jeg skal købe.

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er en ret "naturlig" forklaring på hvorfor Philips' TV giver dig den oplevelse: Philips' TV har muligheden for at skrue vanvittigt meget op for den funktion der hedder "sharpness". Det er et filter der tilføjer kunstig skarphed på billeder og den er pr. default skruet MEGET højt op på Philips' TV. Det er dog ikke noget plus.

Her er et billede hvor jeg har tilføjet kunstig skarphed på den ene halvdel og ladet originalen stå på den anden. Du kan nok se at detaljerne træder tydeligt frem på den ene side, men det betyder altså ikke at billedet er bedre! Det er alt sammen kunstigt.
http://www.flatpanels.dk/billeder/sharpness.jpg
Af bimbobo
Tak yakken,
det tænkte jeg nok, da jeg har et gammelt Philips 25" CRT med samme funktion..

Herhjemme har vi det på "medium" niveau... og det er meget godt med Kabel signal. Tak for test billedet.. det er meget tydeligt, at det ikke er naturligt.

Mvh
Af JKay
Med hensyn til strømforbrug på PLASMA vs LCD skal man også tænke på at PLASMA kun bruger max strøm når hele billedet er hvidt, hvor LCD's baggrundsbelysning lyser hele tiden (dog ikke ved local/dynamisk kontrast). Og LCD bruger endnu mere strøm ved sort skærm!

Plasma har det bedste billede, især hvis man ikke sidder lige for. De nye LCD med LED kontrast er meget følsomme her!.

Hvis bare Panasonic lavede et plasma TV, der havde dansk DVB-C tuner, MPEG4 og DLNA.. Og så pænere ud... (kan ikke li' den sølv læbe). Så ville jeg være glad!
Af bimbobo
JKay skrev:Hvis bare Panasonic lavede et plasma TV, der havde dansk DVB-C tuner, MPEG4 og DLNA.. Og så pænere ud... (kan ikke li' den sølv læbe). Så ville jeg være glad!
.... og alle andre producenter vil gå konkurs :-)

Jeg vil sige, hvis Panasonic kunne lave også en Plasma 32", vil det tiltrække flere end i dag... De 40" og større fylder en hel væg/bænke.

Men... lad os se. Måske er det en god ide at vente efter Jul..med nyere modeller og lavere priser.

Det haster ikke. min 25" CRT fejler ikke noget, med analog signal fra YouSee

Mvh