Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fiskerendk
Hej,

Jeg har fået mulighed for at købe TV'et DV102HD4 direkte fra producenten viewNet. Dem der lavede NAD/HiFiKlubbens' første NAD TV.
Udsalgsprisen for dette TV er godt 38.000 men jeg kan få det for 26.000 incl moms.

Det er er så en opgraderet model med HD4 scaler board (NAD var HD2 scaler board). Som bla. Byder på nogle forandringer bla. Full HD (1080p) Der er nogle små forbedringer siden HD3 Scaleren som man kan se nogle ting på her, Specs:
http://www.viewnet.dk/Default.aspx?tabid=2153

Er det nytidigt evt fremtidssikret.
Jeg vælger LCD fordi jeg primært skal bruge mediacenter til den.

Med Venlig Hilsen
Thomas Nissen
Af fiskerendk
Eller ville det være bedre at vælge et Pioneer KRL-46V når det kommer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg synes ikke NADs første LCD-TV var på højde med deres andet. Der blev gjort ret store fremskridt, men jeg må indrømme, at jeg ikke kender det omtalte ViewNet Tv.

Umiddelbart vil jeg dog også pege på Pioneers Tv, hvis du satser på et LCD-TV.
Af fiskerendk
Ok personligt syntes jeg de nye NAD TV er til at lukke op og skide i i forhold til dem Viewnet lavede min kolega har det. Men jeg er bar skeptisk i forhold til prisen hvad man reeelt får i forhold til det kommende Pioneer KRL-46V som jo trods alt er lidt større og nyere og en smugle billigere.

Det der stadig holder mig lidt i Viewnet dankerne er jo det overdrevet klasse design og materiale valg som virkelig udstråler kvalitet. Hvorimod andre skærme er rent plastik og ser for billigt ud.

Men tror nu nok jeg vælger at købe det Pioneer og så bruge de sidste penge på at bygge en ordentligt HTPC med HDMI udgang.