Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Først: Slå alle billedforbedrende features fra.

Plasmaskærme vil altid flimre en smule pga. den måde de laver gråtoner på, så det kan også være dette du kan se. I så fald er der nok ikke noget at gøre ved det.
Af MrDouche
Nu er alle billedforbedrende features slået fra (der var faktisk mange), men det ser stadig ud til at være der. Indtil videre har jeg prøvet antenne kabel og DVI til VGA D-Sub. Kan det være at signalet via VGA simpelthen er for dårligt? I al fald har jeg bestilt et High Quality DVI til HDMI kabel, så hvis det stadig er et problem så må jeg vel bare levere den tilbage.
Af MrDouche
Jeg har nu afprøvet det med et HQ DVI til HDMI kabel, men situationen er stadig den samme. Jeg kan også tilføje at PZ80'eren ikke er i stand til at vise 100 hz hverken via D-sub eller HDMI (i hvert fald hvis man bruger en pc). Jeg sender den altså tilbage. Det er ret synd, siden farverne var lækre, men hvis billedet blinker nytter det ikke meget.

Nu er jeg så lidt i tvivl. Hvilken vej går jeg så? LCD skal det i hvert fald være, men er samsung det bedste bud indenfor lcd? Jeg kan lige liste kriterierne igen:

1920x1080 opsløsning (altså full HD)
så godt billede som muligt
omkring de 9000 kr
minimum 37 tommer
LCD (gerne med høj refresh rate hvis de findes)
fuldt ud kompatibel med en pc (mediecenter), d.v.s. at man via vga eller hdmi input kan have fuld opløsning og fuld opdaterings hastighed.

Igen, tak for hjælpen.
Af zimling
Som Yakken tidligere har nævnt, vil jeg nok også anbefale Samsung LE37A556 ..

Står til 8999,- hos bla Elgiganten og jeg skulle mene den opfylder dine krav..

/Zimling
Af MrDouche
hej og tak for svaret. Det er så her jeg er lidt i tvivl. Er A556 bedre end A656? (8300 kr hos Danskdatasalg) Eller hvordan er den i forhold til A557, A558 og A559? For at være helt ærlig, så ser jeg ikke rigtig nogen forskel på dem ud fra specifikationerne. A656 har godt nok 10.000 mere i dynamisk kontrast og 100 hz motion plus, men det siger vist ikke noget som helst om fjernsynets kvalitet.