Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SmileyMan
Hey,

Jeg skal ud og købe et fjernsyn til mit værelse, men jeg ved slet ikke nok om fjernsyn til at jeg føler jeg kan købe det bedste jeg kan for de penge jeg nu har ved at bruge min viden.

Jeg leder efter det bedste fjernsyn jeg kan få til 5000-6000kr. Det skal helst være med alle de tunere, som man bruger nu og vil bruge i fremtiden. Det skal bruges til at game 360 og, selvfølgeligt, se fjernsyn på.

På forhånd tak! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er det et ufravigeligt krav at alle tænkelige tunere skal være indbygget i skærmen? Det findes der nemlig ikke specielt mange skærme der har.

Ser du kabel-TV eller TV via antenne?
Af SmileyMan
yakken skrev:Er det et ufravigeligt krav at alle tænkelige tunere skal være indbygget i skærmen? Det findes der nemlig ikke specielt mange skærme der har.

Ser du kabel-TV eller TV via antenne?
Jeg ser kabel-TV. Jeg overdrev en smule mht. de der tunere. Jeg vil bare have de tunere, som bliver et krav, når man vil se HD kanaler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og det er nok også dér du vil komme i problemer for der er meget få TV der har disse tunere. Du skal ha' et TV med MPEG4 dekoder, hvilket du pt. kun får i de store modeller. Til 6000 kr. bliver det nok lidt af en udfordring hvis du også vil have en ordenlig størrelse.

Bedste bud må være Sony 32W4000.

Her er en liste over TV med MPEG4 tuner:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ubmit.y=15
Af SmileyMan
yakken skrev:Og det er nok også dér du vil komme i problemer for der er meget få TV der har disse tunere. Du skal ha' et TV med MPEG4 dekoder, hvilket du pt. kun får i de store modeller. Til 6000 kr. bliver det nok lidt af en udfordring hvis du også vil have en ordenlig størrelse.

Her er en liste over TV med MPEG4 tuner:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ubmit.y=15
Okay. Hvis jeg nu stryger det krav, kan du så finde det bedste TV jeg kan få for de penge? Det skal bare have HDMI-indgange og det bedste billede/lyd man kan få for de penge.

Tak for hjælpen thus far. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
6000 kr. er stadig liiige i underkanten til at få det bedste i denne klasse, nemlig Panasonic PX80. Hvis du sparer godt 1000 kr. mere sammen, så er det helt klart det TV du bør satse på.
Af SmileyMan
yakken skrev:6000 kr. er stadig liiige i underkanten til at få det bedste i denne klasse, nemlig Panasonic PX80. Hvis du sparer godt 1000 kr. mere sammen, så er det helt klart det TV du bør satse på.
Jamen det er jo plasma og på 42''. Der er 32'' TFT fjernsyn, der koster mere end det. Er du sikker på at dette vil være det bedste valg?
Af SmileyMan
Nevermind det jeg skrev før. Jeg tager det, som du har foreslået. Det lyder super til den pris, jeg er dog lidt nervøs mht. det der "inbrænding" af billedet når man bruger plasma.

Tusind tak for hjælpen! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX80 er ubetinget det bedste TV under 10.000 kr. Det er ikke et kvalitetsstempel at et LCD TV koster mere...

Indbrænding vil ikke forekomme hvis du blot undlader at have samme billede stående på skærmen i flere timer i træk. Der er utallige indlæg her i forum omkring dette emne og vi har endda hel artikel om det:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1167305835