Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bønne
Hej

Jeg er helt ny her !

Jeg har kigget på fladskærm nu i 100 år......

Jeg har nu næsten besluttet mig, for Sony KDL-32W4000 og Sony KDL- 40W4000.

Men i allersidste øjeblik har jeg fået øje på 32W4500 og 40W4500, hvor jeg her på siden har lært, at den nye er med 100HZ !

Så skal jeg i stedet vælge W4500 ?

Mine krav til fladskærmen er selvfølgelig, at der skal være et godt billed, og så er det største krav, at det SKAL være Sony.

mvh og på forhånd tak..........
Af -jacob
Hvis jeg var dig ville jeg vente til W4500 kommer, og så sammenligne de to skærme for at se om du synes du kan se fordelen ved 100 hz.

Jeg mener faktisk at de første W4500 dukker op allerede i løbet af næste uge, og den bliver vist et par kg dyrere W4000.

Det jeg kan se når jeg kigger på en skærm med 100hz kontra en uden, er at billedet står en lille smugle roligere ved bevægelse og panoreringer, og lidt skarpere, så længe bevægelserne ikke bliver alt for hurtige.
Da virker det som om 100hz ikke er nok, og det er nok grunden til at SONY kommer med Z4500 om en stor måneds tid, den har 200hz, og skulle derfor være bedre ved hurtige bevægelser.

Jeg ved ærligt talt ikke hvor stor forskellen bliver, og det er slet ikke sikkert at du har det behov når det kommer til stykket, så prøv at sammenligne de to W´er, og se om du overhovedet kan se en forskel.