Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har endelig nasset mig sammen til at købe et nyt LCD tv :)

Og da jeg ikke er super god til Tv'er og deres specs, ville jeg hører om i herinde kunne hjælpe mig med et par bud på hvilke TV'er der ville være gode til mig :)

Jeg har en Xbox som jeg spiller en del på, og så sætter jeg af og til min computer til fjernsynet, så det må gerne være en spille venlig skærm, jeg har kigget på enten 37' 40' eller 42 tommer. Jeg har dog fået at vide at hvis jeg vælger en 42tommer vil jeg få størst glæde af skærmen når jeg kører Full-HD, da vil jeg også gerne have svar på om det passer :)?

Jeg har et max beløb der hedder 15.000, dog har jeg skrevet 15-17k i topic, men vil også gerne slå fast, at hvis jeg kan få toppen af toppen (altså et tv som er meget bedre for 17k end et til 15, så gir jeg gerne 2000 oveni ... Og .. ja :) smid et par links, eller hvis i måske gider, fortælle mig lidt om hvorfor det tv i har smidt ind, netop er godt :)

Tak på forhånd.
Brugeravatar
Af Tech2007
Hvis du vil have én 42 tommer, så er Full-HD ikke nødvendigt. Du skal sidde rimelig tæt på for, at kunne se forskel. Ifølge flatpanels guiden, så skal du sidde ca. 1.7m fra Tv'et, hvilket du nok ikke gør. :)

Derudover vil jeg helt klart anbefale dig én Pioneer PDP-508XD, hvis du altså har plads til én 50 tommer.

Du kan læse en masse om Pioneer PDP-508XD her på flatpanels i deres anmeldelse af Tv'et:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1189752987

Tv'et koster 18.000kr., men det er pengene værd.

Link:
http://www.danskitlager.dk/plasma_tv/50 ... 80_da.html
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk nu lige på at 508XD hverken har fod/vægbeslag eller højttalere med. Så er prisen pludselig 3000 kr. højere.

I 42" genren er Pioneer 428XD et rigtigt godt bud, men du skal nok skynde dig da de er udgået af produktion. Med den model følger højttaleren, men foden er ofte ekstraudstyr.