Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Schrum
Hejsa! Jeg skal have et PX80 her i slutningen af september. Jeg har en Xbox 360 Premium (den uden HDMI). Har aldrig prøvet at tilslutte den en HD-ready fladskærm, men får mange samme effekt via "scart-hd" som via et normalt HDMI stik?

For på selve stikket der går ind i xboxen kan man vælge mellem TV og HD-TV, men er det anderledes end HDMI?

Tak på forhånd! :)
Af Nick_S
Når du tilslutter Xboxen skal du ikke gøre det via scart eller komposit stikkene, du skal derimod bruge det grønne, blå og det røde (komponent) stik. Derved kan du få din xbox til at blive vist i HD :)

Scart eller komposit kan ikke transportere HD.

Rigtig god fornøjelse, det bliver en helt anden spilleoplevelse du får dig ;)
Af Schrum
Nick_S skrev:Når du tilslutter Xboxen skal du ikke gøre det via scart eller komposit stikkene, du skal derimod bruge det grønne, blå og det røde (komponent) stik. Derved kan du få din xbox til at blive vist i HD :)

Scart eller komposit kan ikke transportere HD.

Rigtig god fornøjelse, det bliver en helt anden spilleoplevelse du får dig ;)
Så jeg skal både bruge komponent stikket og så de ekstra ledninger for at få HD?

Og hey, tak! ;)
Af Nick_S
Ja du bruger faktisk blå, grøn og rød for at få billede. Og derudover skal du også bruge hvid og rød for at få lyd. Og så er du kørende ;)
Af Schrum
Okay, tak for hjælpen! ;)
Af Nougatplovene
Hej Schrum,

Jeg sad med præcis din konfiguration her i weekenden. Jeg fandt et komponentkabel i EP games tror jeg det hedder, det var deres eget mærke og kan desuden bruges til playstation og nintendo også. Det koster 149 kr. og det virker perfekt. Kabellængden er vel 2 m. Det er i øvrigt halv pris af Microsoft's eget kabel.
Derefter er det bare plug'n'play

Good luck