Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nkbitsch
Hej alle sammen.

Nu har jeg efterhånden læst rundt i det her forum i en del tid, og har fundet frem til at jeg må eje enten et pdp-428xd eller et sony kdl-40e4000 (pga. designet og prisen i tyskland).

Det ser nemlig sådan ud, at trods pioneer'et og sony'et koster stort set det samme herhjemme, omkring 15K, så er der stor forskel på prisen i tyskland.

Hvis du søger på diverse tyske pris sider, finder man hurtigt frem til, at sony'et snildt kan fåes for 1200Euro, hvorimod pioneeret ligger på ca. 1700 euro.

Nu er jeg så heldig, at jeg har et par venner der tager til puttgarden her på søndag, for at læsse en varevogn med øl og sodavand, og så var det jeg tænkte.

Er der nogen der kender en god butik der sælger fladskærme nær Puttgarden, for så kunne de jo lige tage et tv med hjem til mig :)

På forhånd tak for hjælpen :)

Niels
Af lennon
Skal man ha en mærkbar prisfordel i Tyskland, er der ingen vej udenom netbutikkerne.De fysiske butikker er ikke nødvendigvis billigere end de Danske.

Udover også at have et 10% større skærmareal, er Pioneeren klart det bedste valg mht rå billedkvalitet .
Brugeravatar
Af Tech2007
Hej Niels

Det er rigtigt, hvad lennon siger, prisen er nødvendigvis ikke billigere i én fysisk tysk butik end én fysisk dansk butik.

Det kommer også til, at være lidt besværligt med hensyn til garanti og reparation, hvis du køber den i Tyskland.

Derudover vil jeg anbefale, at du køber Pioneer PDP-428XD fremfor Sony KDL-40E4000, fordi du får langt bedre kvalitet.
Af nkbitsch
Hej igen.
Mange tak for de hurtige svar. De har været meget hjælpsomme.

Lige pt. ligger landet desværre sådan at jeg har et max budget på de ca. 10.000. Jeg ved godt det ikke er meget, men jeg syntes faktisk at der stod et flot billede på den sony skærm jeg så på til prisen.

Men i har helt ret, pioneeret er fantastisk, og man bliver jo helt facineret hver gang man ser det live.

Er der nogen af jer, der har nogen idé om, om det er muligt at fremskaffe sådan et, til de 10K?
For min skyld gør det ikke noget at det er let brugt, eller demo, hvis det ingen burn-in's eller synligt slid har.

Jeg har kigget rundt på DBA.dk og diverse andre sider, men kan ikke finde et nogen steder.

Jeg håber meget at i kan hjælpe mig.
Af nkbitsch
Ja har godt set den, men personen er slet ikke til at komme i kontakt med :(
Af lennon
Med dit budget ville jeg afgjort også kigge på Panasonics FullHd PZ modeller . FREMRAGENDE billedkvalitet, - hvis du ellers kan leve med designet ?
Af nkbitsch
Ja, har også kigget lidt på PZ'erne, og jeg ved godt at de er rost til skyerne, men jeg kan bare ikke udstå designet. Ikke at det er decideret grimt, men det passer bare slet ikke til min stue :). Kunne nok godt have en pz800 hængende, men så er vi igen over budget :(