Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jjaa
tdc-tv er det hd-tv til de kanaler der bruger det indtilvidere?? der jo ikk noget alm antenne kabel..
og ska ha et nyt tv, skal der så være mpeg 4 i dette
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TDC-TV har 2 muligheder: én hvor du kun ser TV på din PC og én hvor du ser det på dit TV.

Hvis du vil se det på dit TV, så kommer signalet ind via din bredbåndsforbindelse og der kræves således en boks der kan hive TV-signalet ud fra internettet om omdanne det til et signal der kan sendes til dit TV. Dette foregår via enten HDMI eller Scart. Signalet ER digitalt når du modtager det, men det er IKKE HD.

Da du kun kan forbinde TDC-TV via HDMI eller scart, så er det således slet ikke nødvendigt med en tuner i dit TV, da du ikke modtager et TV-signal, men blot et signal som essentielt ligeså godt kunne komme fra din DVD maskine. TV-tuneren har kun til opgave at omdanne et TV-signal til noget din skærm kan forstå og det har TDC's boks allerede gjort på forhånd.

Dvs. du har IKKE brug for MPEG4 hvis du vil have TDC-TV.

Lige et tillægsspørgsmål: Er du tilfreds med billedkvalitet på TDC-TV? Sidst jeg prøvede det, så var det bestemt ikke noget jeg havde lyst til at smide op på en stor fladskærm - man kunne nærmest ikke læse kanal-logoet.
Af jjaa
på mit gamle tv er billed mega godt, med tdc tv.. men så var det jeg ville købe en flad skærm men ved bare ikk hva for en.. har omkring de 10000
Af jjaa
er der mpeg 4 i px80 og er pz80 ikk bedre
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som nævnt, så har du ikke behov for MPEG4. Nej, der er ikke MPEG4 i PX80 og heller ikke i PZ80.

PZ80 er bedre end PX80, men en stor del af prisforskellen udgøres af fudl HD panelet i PZ80 - hvis du ikke har BluRay så har du ikke rigtig nogen gavn af det.
Af Aad-min-sandwich
Det er som om at på den her side er Panasonic's plasma skærme det ENESTE der dur. FÅr i penge under bordet? ;D

Jeg har lige købt mig et Sony W4000 i 40" til 10k. Det her MPEG4 tuner. Det var en væsentligt faktor for mig, men ikke afgørende. Synes det er et lækkert LCD TV, som har det jeg skal bruge. Overvejede også et W4500 men synes ikke jeg ville betale 4k ekstra for at få 100herz, lidt bedre konstrast og DLNA.

Kan i hvert fald anbefale W4000'neren. Læs evt mere på www.sony.dk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi anbefaler de TV der giver bedst billedkvalitet i et givent prisleje. Panasonic har lavet nogle TV der skiller sig ud fra mængden, så skal vi holde op med at anbefale dem fordi du synes det lyder trivielt?

Der kan være andre faktorer der spiller ind i valg af TV og det tages der jo højde for fra gang til gang.

Det er helt fint at W4000 tilfredsstiller nogle, men når der spørges efter det bedste, så må vi jo svare derefter - dermed ikke sagt at W4000 ikke er et godt TV, men blot at vi er af den opfattelse at PZ modellen generelt er bedre.