Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Experter

Jeg har ledt herinde i Forum, men ikke kunnet finde noget om disse 2 modeller.
TH-50pz800 står til ca 20.000 kr og PDP-LX5090H til ca 22.800 kr.

(Rasmus Larsen skriver i http://www.bt.dk/upload/Grafikker/flad4.html at den står til 22.880 kr i Tape Connection, men den model hedder PDP-LX5090, er det samme model som PDP-LX5090H?)

Der er en forskel på ca. 3000 kr, kan det betale sig at give de 3000 kr ekstra for Pioneeren eller hvor stor forskel er der? Jeg ved at Pioneer er uden lyd, men lyden på fjernsyn plejer alligevel ikke være så god, så vi skal nok alligevel have noget nyt.

Et andet ?: Kan det betale sig at vente på modellerne KRP-500A, KRP-500M fra Pioneer, som snart skulle udkomme? Måske det kunne få prisen til at falde på PDP-LX5090H?

Tak for hjælpen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er en anmeldelse af LX5090H på forsiden: www.flatpanels.dk

Personligt ville jeg snuppe Pioneer med en forskel på 3000 kroner.

Mht. H og ikke H, så er dette forklaret nærmere i anmeldelsen, men for lige at gøre det kort, så nej, de er ikke helt ens.
Af TYBO
Rasmus: er der højttallere og fod med til den nye pioneer til den pris du sammenligner med?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De 3000 kroner har jeg ikke selv tjekket op på; det var bare hvad der fremgik fra Motenz indlæg :)

Den pris der henvises til i forbindelse med anmeldelsen er uden fod og uden højttalere. Disse kommer i separate bokse som ekstraudstyr.
Mortenz skrev:Et andet ?: Kan det betale sig at vente på modellerne KRP-500A, KRP-500M fra Pioneer, som snart skulle udkomme? Måske det kunne få prisen til at falde på PDP-LX5090H?
Der vil ikke blive tale om produkter der skal konkurrere med hinanden. KRP-modellerne koster over 10.000 kr. mere end LX modellerne, så det er et helt andet kundesegment der sigtes imod. Prisen på LX5090 vil nok falde når flere og flere butikker får den - pt. er det lidt tyndt med udbuddet.
Af Mortenz
Hej
Tak for den fine info. Jeg har besluttet mig for at købe pioneeren. Prisen jeg oplyste var uden fod, så med fod og højtalere bliver det godt nok noget pebret, nå skidt. Jeg håber at jeg kan komme med på det fælleskøb der er arrangeret på http://www.recordere.dk/forum/forum_pos ... 44855&PN=1
til 21500 kr. Det er jo en kanon pris. Så kommer lige en fod på ca 1500 kr og højtalere til ca 1000 kr, men alligevel godt tilbud.
Tak igen for hjælpen