Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hayabusa
Hej. har lige smidt mit nye Px80 på væggen og er sgu bange for at det et lige lovlig højt. ( Mest fordi konen så får ret...)

Nå , men vi monterede det ca 1 m over gulvhøjden , hvilket betyder at man skal kigge lidt op, når man sider i de bløde...

Hvordan har I andre monteret jeres??
Af r.kristensen
Midten af skærmen skal være i øjnhøjde når i sidder i sofaen! hellere lidt for lavt end for højt er vist det de fleste anbefaler...
Af Nick_S
Man skal så vidt muligt undgå at hænge det sådan så man sidder og kigger op på det. Det er meget unaturligt. Og i længden bliver det til større og større irritation. Så jeg ville sgu nok pille det ned i gen og sørge for at den sad lige i skabet denne gang.
Er tv sælger og det sidste jeg siger før folk går ud af døren med et nyt tv og et beslag er at de skal HUSKE at det hellere må hænge en smule for lavt end en smule for højt!
Mit sidder cirka så midten er i normal øjenhøjde når man sidder i sofaen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er i øvrigt det problem forbundet med, at det hænger for højt, at mange mennesker spænder i nakken, når de kigger opad. Det kan i værste fald give hovedpine, hvis man er en af dem der ser meget Tv.

Så anbefalingen er, som der allerede er nævnt, at man hænger det nogenlunde lige ud for synshøjden, når man sidder i sofaen.
Brugeravatar
Af kthomsen
HUSK at stikke konen en æske chokolade og en buket blomster som undskyldning. Ellers er det kun TV du får glæde af i nat! :p
Af hayabusa
:( :( Ja ja . Jeg kan sgu godt se at I herinde mener at det hænger for højt. Så nu er boremaskine, polyfylla blomster og chokolade fundet frem til weekenden. Tak for sarene herinde :)