Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbk
Købte et panasonic 32lxd85 for 3 uger siden. I starten var jeg ikke særlig tilfreds med billedet. Kører med digitalt signal fra en Zaptorbox. Men nu syntes jeg billedet står rigtigt godt.

Er det LCD TVet, der lige skulle "køres" ind, Stofa der har sendt dårlig signal lige i den periode jeg fik TVet, eller bare mig, der er noget galt med?

/Michael
Af Ponduus
Nu ved jeg ikke hvilket slags tv du har haft før, men kunne forestille mig at du bare er blevet vandt til farverne på LCD skærme.
Af mbk
Ponduus skrev:Nu ved jeg ikke hvilket slags tv du har haft før, men kunne forestille mig at du bare er blevet vandt til farverne på LCD skærme.
Havde et 26" Philips LCD TV før, som havde en del år på bagen. Så jeg var vant til at se på "LCD farver".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke så meget dét at der er tale om LCD, men mere at du har været vandt til andre farver på det TV du havde før. Det tager lige et lille stykke tid at vænne sig til nye farveinstillinger. Det samme vil gælde hvis du får TVet kalibreret korrekt.

Der er ikke nogen formel indkøringsperiode på et LCD TV. Lige når TVet tændes, så kan du opleve at billedet blinker lidt eller at det tager lidt tid før lysstyrken er korrekt, men det er få minutter vi taler om her.