Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DonG
Hej,

Jeg har kigger lidt i forum her og rundt omkring på nettet. Jeg kan dog ikke finde tilfredsstillende svar på mine spørgsmål. Håber I kan hjælpe.

Jeg går pt. og overvejer at købe et Sony 40W4000 eller et Samsung LE-40A656. Ved ikke helt hvorfor udover at de har fået gode anmeldelser og koster under 10.000 kr.

Jeg har nogle generelle og specifikke spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg modtager signal via antenne på tag.

1. Når signalet bliver lavet om til mpeg4 i 2009/2012 hvad skal der til for at jeg kan modtage det? Et det muligt at købe et fjernsyn men dvb-t og mpeg4 indbygget. Findes der alternativt en fjernsyn hvis fjernbetjening kan arbejde sammen med en ekstern dvb-t-modtager?

1.1
Hvad gør det for kvaliteten af se ned-konverteret mpeg4 på en mpeg2 dekoder?

2.
Jeg har set i en test at Samsung fjernsynet har op til 60ms reaktionstid for en ps3. Hvad betyder det for det for en almindelig spiller/menneske?

Jeg modtager gerne råd mht de to ovennævnte fjernsyn samt alternativer til disse.

Tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sonys TV har MPEG4 tuner, så dér skulle det ikke være nødvendigt at købe ekstra tunere lige foreløbigt. Samsungs TV har ikke MPEG4.

Konvertering fra MPEG4 til MPEG2 må betragtes som en nødløsning. Hvis dit TV ikke har MPEG4, så modtager du ikke HD signaler, hvilket vil være noget af et tab rent kvalitetsmæssigt.

En øget svartid mellem TV og PS3 vil opleves som om spillet ikke reagerer hurtigt nok på inputs fra din controller. Det er ret frustrerende i praksis.

Af de to ville jeg personligt vælge Sonys model, men min mening er dog farvet af at jeg er meget stor anti-fan af Samsungs nye designlinie.
Af DonG
Tak for svaret.

Så vidt jeg kan læse har Sony kun mpeg4 dekoder i dvb-c tuneren og ikke i dvb-t tuneren. Jeg har ikke fundet et fjernsyn med mpeg4 i dvb-t tuneren. Findes det?

Er der nogen der har set mpeg4 signal på en mpeg2 dekoder? Jeg har hørt at det ikke er til at se forskel på 720 og 1080 i praksis. Betyder ned konverteringen det store taget i betragtning at fjernsynet "kun" er til almindelige husbehov?

Jeg har også ladet mig fortælle at Boxer godt nok skifter til mpeg4, men at de ikke har offentliggjort hvilken kodning(eller anden nødvendig information) for at producenterne kan smide en dvb-t mpeg4 i fjernsynene. Er der noget i det?
Af janbau
Har selv lige købt et KDL W 4000 og den er jeg da meget tilfreds med . Jo den har MPEG 4 i dvb-t tuneren .

Jeg gik selv og overvejede at købe Samsungs LE-40A656 i lang tid men valgte Sonyen .