Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg stort set fået alt til at virke med mit nye TV fra Samsung.

Den sidste ting, som driller er at billedet ikke fylder hele skærmen, når jeg kører PC'en på over HDMI. I manualen ser jeg under "Tilslutning til PC" sektionen at der skulle være en "Auto Adjustment" funktion under Picture, men den findes af en eller anden grund ikke i menuen på TV'et.

Nogen som har fået billedet fyldt helt ud?

Som bonus kan jeg fortælle at det fungerer 100% over VGA.

PC'en er i øvrigt udstyret med Windows Vista og et Radeon 3650 grafikkort.
mufoxe skrev:Nu har jeg stort set fået alt til at virke med mit nye TV fra Samsung.

Den sidste ting, som driller er at billedet ikke fylder hele skærmen, når jeg kører PC'en på over HDMI. I manualen ser jeg under "Tilslutning til PC" sektionen at der skulle være en "Auto Adjustment" funktion under Picture, men den findes af en eller anden grund ikke i menuen på TV'et.

Nogen som har fået billedet fyldt helt ud?

Som bonus kan jeg fortælle at det fungerer 100% over VGA.

PC'en er i øvrigt udstyret med Windows Vista og et Radeon 3650 grafikkort.
Lidt samme stil her med et 37" M86..

Når jeg slutter min laptop til over HDMI'en, så er det som om billedet fra laptoppen ikke helt kan være der. Der mangles lige 2 cm mere samsung skærm hele vejen rundt.. ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Find menupunktet "Overscan" eller "Just scan" og skift indstillingen for den. Kig evt. i manualen...
Af mufoxe
Jeg har fundet Just Scan funktionen, men den er inaktiv for den pågældende forbindelse (HDMI2). Samsung bruger tilsyneladende HDMI2 til PC forbindelse og for den kan Just Scan ikke vælges, kun 4:3 eller 16:9.

Jeg flyttede for sjov PC over på en anden HDMI input og der kunne jeg godt vælge Just Scan, dog uden at det havde nogen effekt. Billedet fylder fortsat ikke hele skærmen ud.
Af martinlk
Hvilken opløsning fodrer du TVet med?
Af mufoxe
Kører v. 1920x1080 (1080p).
Af Fjendbo
Jeg havde samme problem via mit ATI HD3850, men alt du/I ska' gøre, er at gå ind i ATI's Catalyst Driver og finde funktionen, der hedder noget med "underscan/overscan" (er ikk helt sikker :s) .. Men der ka' man scalere billedet +/- 15%, man sætter det så til + 15% .. Så er det muligt at kører Full HD opløsning med fuld skærm..