Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nightcrawler990
Haii!

Overvejer at købe en af de ovenstående skærme, så derfor ville jeg lige spørge hva forskellen på dem er ??

De fleste fortæller der ikke er forskel, men så hoppede jeg lige forbi Sumsung's side, hvor der står der er 100Hz på A456, men ikke på A457. Hvis dette er tilfældet ville det være rart at vide.

For spørg du expert er der ingen forskel :o

Håber I kan hjælpe O_O

Ville også vare fedt med lidt info. om skærmen
eller holdninger omkring den :)
Af tjarligdrengen
JEg har 457´eren. Og der er 100Hz... Så tror det er Samsungs hjemmeside der klokker i det.

- Charlie
Af Bavianen
Mener at 457, er uden dansk menu. ellers ens.......men har hørt det kan fixes....men om det passer ??????? :s
Af Corax
Det er kun designet der er forskelligt og det er kun kanten på TV'et.

Så begge er 100Hz.

Og med hensyn til dansk menu så har det nok nærmere noget at gøre med parallelimport. På en del af Samsungs TV kan man dog aktivere nordisk sprog i service menu'en og det kan man sikkert også på disse.
Af Bavianen
Corax skrev:Det er kun designet der er forskelligt og det er kun kanten på TV'et.

Så begge er 100Hz.

Og med hensyn til dansk menu så har det nok nærmere noget at gøre med parallelimport. På en del af Samsungs TV kan man dog aktivere nordisk sprog i service menu'en og det kan man sikkert også på disse.

Men få de sidste koder xxe, tror jeg de hedder til det nordiske marked.
Havde selv kontakt med samsung, da jeg var på udkig efter en.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Var disse koder ikke blevet droppet på den nye serie?
Af Bavianen
yakken skrev:Var disse koder ikke blevet droppet på den nye serie?
Da jeg spurgte om 457, kunne udstyrres med dansk menu , spurgte de om xxe koden.....ellers kunne de ikke hjælpe....så valgte jeg det tv fra.
Af Nightcrawler990
Jeg takker for de mange svar.

Har allerede bestilt det og regner med at modtage det senere på ugen.
Fandt noget mega fedt lir til hjemmebio'en http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=23&t=28229

Helt klart værd at tjekke ud, skriver lige når jeg modtager mine billeder.

Er der nogen der kender til nogle indstillinger af fjernsynet, til de første 200 timer for at skåne det ??

Smider også en mening om fjernsynet hen over weekenden.

Har bestilt flg.

Samsung PS42-A457
Logitech Z 5500 (surround)
Optisk kabel fra PS3 -> Logitech Z 5500
Optisk kabel fra TV -> Logitech Z 5500

Så bruger jeg selvfølgelig min PS3 som medie-center og tilslutter det Logitech 5.1 sæt. Sammen med fladskærmen.

I alt ca. 10000 et godt sæt til en rimelig pris, hvis du spørg mig.

Ville bare give andre en idé til et billigt sæt, hvor man bruger PC-højtalere. Som er ganske fine, hvis ikk bedre i forhold til andet i den prisklasse.

Har lige bestilt I am legend og Resident Evil - Extinction i bluray.

Så skruer jeg det hele sammen her i weekenden også skal der bare ses film her lørdag aften, det blir sku spændende. Har ventet flere måneder for at spare sammen og kigget en masse fladskærme igennem.

Håber jeg bliver tilfreds.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Da vi ikke selv ligger inde med hvilke instillinger der skal til for at rette op på billedkvaliteten, så må du desværre nøjes med generelle råd herfra:
- Slå dynamiske funktioner fra
- Skru helt ned for sharpness og andre kunstige effekter
- Som skånefunktion kan du sætte kontrasten ned

Samsungs TV har en indbygget screensaver, som du kan aktivere hvis du ser spor af retention. Den kan køre helt af sig selv og der skulle endda være mulighed for at slå over på et helt hvidt billede for lynhurtigt at spotte om der er områder der viser tegn på indbrænding.