Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hebbach
Hejsa.

Det 4 år gamle billedrørs-tv ser en dag pludselig sådan ud:

[img]http://blueskypilot.dk/andet/Billedetv.jpg[/img]

:( :o :s

Billedet har også været konkavt for oven og for neden så alle 4 sider på samme tid har været konkave.

Desuden har billedet haft et lettere grønligt skær forskellige steder på skærmen.

Er det klar til de "evige tv-marker" eller kan det reddes?

Eller skal jeg ud og investere i mit første fladskærms-tv? O_O

PS. Det skal siges, at de to højtalere ved siderne har stået sådan i 4 år!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det ligner desværre et ret dødt TV med mindre du har nogle justeringsskruer i siderne hvor du kan rette på billedet (visse monitors har et par huller i siderne hvor man kan justere elektronstrålen).

Hvis du er glad for TVet så kan du jo spørge en TV-reparatør hvad det vil koste at fikse (for det kan nok godt fikses), men sandsynligheden for at du ligeså godt kan købe et brugt på dba.dk er nok ret høj.
Af hebbach
Nu er det et "kvalitets" Prosonic fra Føtex, så ingen skruer... ;)
Og nej, jeg er ikke så glad for det, at det kan betale sig at reparere på det.

Så jeg må ud og kigge på et nyt. Og så bliver det 100% et fladt. LCD eller Plasma...Tja, jeg må i gang med kigge anmeldelser og indlæg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad bruger du TVet til? Det er ikke et spørgsmål om religion mht. LCD og plasma. Pt. får du det bedste billede hvis du vælger visse plasma-modeller - har du råd til Pioneer, så er det dér pengene skal ligges.
Af Schrum
Kan huske, at nogle venner havde et TV som begyndte at té sig på samme måde ang billedrøret. Det er umiddelbart i stykker, så du må vel gå efter en fladskærm! nu! ;)
Af hebbach
yakken skrev:Hvad bruger du TVet til? Det er ikke et spørgsmål om religion mht. LCD og plasma. Pt. får du det bedste billede hvis du vælger visse plasma-modeller - har du råd til Pioneer, så er det dér pengene skal ligges.
Vel som en gennemsnitsdansker.

Altså tv-kiggeri.
Har Stofa - Ingen HD kanaler. (Endnu)
DVD bliver også brugt.
Har ingen spillekonsoller.
Overvejer at koble pc'en til. ( Bærbar og Stationær )

Økonomien er SLET ikke til det i øjeblikket, men omkring 10.000,- har jeg da regnet med at skulle bruge på det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kig nærmere på Panasonic PX80. Vi har anmeldt skærmen her på siden i 42" udgaven, men den fås også i 37". Prisen kan blive så lav som 7.000 kr. og du finder ikke noget andet TV der leverer samme billedkvalitet i prisklassen.