Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TH
Hej allesammen.

Jeg er ny herinder og prøver at blive klog på hvad jeg skal købe, jeg har i øjeblikket et 5 år 52 "" gammel thompson projektions tv, og er på udkig efter noget i 46 "" eller derover, min stue er temmelig lys og har problemer med thompson når det er stærkt solskin, jeg ser ikke så meget sport men ret mange dvd film. Pt har jeg kun analogt signal.

er der noget omkring 10k eller skal jeg højere op ?

har forresten en panasonic harddiskoptager med vierna tror jeg det hedder så hvis det kunne passe sammen ville det være fint men ikke et krav.

på forhånd tak.

Thomas
Senest rettet af TH 04 sep 2008, 19:38, rettet i alt 1 gang.
Af Jakob BR
Prøv at kigge lidt på nogle Pioneer-tv de er yderst gode, specielt ang. billedkvalitet.

Men det koster også ca. 20.000 kr. :/
Af TYBO
Hvis du ikke gider reflekser mere så hold dig til LCD.
Du kan få 52" til ca. 15000kr og fornuftige 46" til ca. 10000.
Af TH
okay... kan du anbefale noget i de størrelser ?
Af TYBO
46 eller 52?
Af TH
gerne begge 2, så kan jeg lige se om jeg skal ofre noget mere eller nøjes med 46 ""
Af TH
ingen bud ?
Af -jacob
Hvis du ikke hr tænkt dig at anskaffe digitakt TV, så synes jeg du skulle kigge på nogle af de nye pannasonic´er i butikkerne, og se om du kan acceptere deres skærmrefleks.

Det er nok det bedste du kan finde i det prisleje, og så kan den arbejde sammen med din HDD recorder via VIERA link.

Hvis du vil anskaffe digitalt tv, så synes jeg personligt at du kan få noget rigtigt fornuftigt hos SONY med indbygget kabelTV tuner. SAMSUNG er et lidt billigere alternativ, som med de nye modeller er begyndt at levere udmærkede skærme.

Alternativet er at checke brugtmarkedet for sidste års modeller. Jeg ved godt at udviklingen går stærkt på TV markedet, men jeg selv regner med at sælge min W3000 indenfor den nærmeste fremtid ved skift til en af de nye modeller, og det er der sikkert andre der gør snart., jeg har bla set PIONEER KURO modeller til fornuftige priser engang imellem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... hvis du ser et brugt kuro TV til 10.000 kr. så må du da endeligt sende linket videre.
Af -jacob
Nåh ja nej, altså en 50" KURO til 10kg, det var ikke lige det jeg mente, det var bare et eksempel på nogle fede tv man kan begynde at få brugt, for hvorfor købe et nyt HVIS man kan få noget bedre brugt.

Med mindre man som nogle af os andre hoveder absolut skal ha det nyeste O_O

Men hvis man kan leve med en 42" så er KURO til 10kg jo ikke udelukket
Af TYBO
1. Det billigeste kuro har været nede i 13000.
2. Han vil have mere end 42".
3. Han gider ikke have et TV med glasfront da han har meget lys i lokalet og ser TV om dagen. Pioneer er noget af det værste angående reflekser.
Af TH
Vil da gerne give mere end 10k men jeg er stadig blank mht til hvad jeg skal købe..