Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af saxmaniac
Hej
Jeg har nu haft mit 42PX80 i 3 uger og jeg bliver mere og mere glad for det.
I starten virkede det noget overvældende med 42" på 3 meters afstand, men det har jeg allerede vænnet mig til.
Billedet står rigtig flot med et DVB-t signal (jeg har endnu ikke brugt den analoge tuner). Bekymringerne omkring genskin og lysstyrke har været helt ubegrundede. Man skal lige vænne sig til at TV'et er skånselsløst overfor optagekvaliteten. Dårlige optagelser f.eks. indslag i nyhederne fra "marken" bliver ikke kønnere på denne skærm, men gode optagelser er til gengæld rigtig flotte. HD (720p/1080P) optagelser kan virkelig tage pusten fra en.
Jeg har endnu ikke set noget LCD-TV som nærmer sig denne billedkvalitet!
Eneste minus "so far", det tager 4-5 sek. at skifte kanal, men det klare jeg nok.

Jeg gav 6.700 hos laptops.dk, absolut en rimelig pris for dette TV.

Go for it...!
Af jonashansen
Jeg har 37" modelen og min tager kun 2 sek. om at skifte kanal :)
Af TYBO
2 sekunder!!!....sygt.
Min Toshiba står der med det samme.
Af dd
5 sekunder ??. Det er rigtigt, at kanalskift mellem 1-9 er langsommere end hvis du vælger højere kanaler. Det er nok fordi den afventer om der kommer et ekstra ciffer på (fx hvis du trykker på 2 ventter den på om der kommer et ekstra ciffer fx 25). Men hvis du trykker de lave cifre og så på "ok" bagefter, bør der ikke gå 5 sekunder. Det bør der heller ikke gå, hvis du kører op og ned på piletastenerne.