Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står i den utrolig uheldige situation at mit gamle tv, Sony (det er et 100 hrz CRT, 29 el. 30") lige er gået i stykker (viser en grøn skærm, dog spiller lyden i baggrunden).
Derfor skal jeg have investeret i et nyt tv, jeg har læst en masse anbefalinger og gode ting om Panasonic's PX80, men har aldrig set det IRL selvom jeg har besøgt en masse butikker.

Jeg skal primært bruge tv til: Spillekonsol, DVD og analogt tv.

Mit spørgsmål er så: " Kan I herinde anbefale det så meget, at jeg ikke behøver at se det IRL i aktion ? "

Jeg har fundet det til 5995 kr. og det er et meget fint prisleje.

På forhånd tak

Jakob BR
Senest rettet af Jakob BR 31 aug 2008, 19:01, rettet i alt 1 gang.
Af Ponduus
PX8, hm, nu kender jeg ikke lige forskellen rent billedmæssigt, men hvis den er på samme niveau som PX80 og du virkelig ikke har mulighed for at se tv'et og kan affinde dig med designet, så ja.

Det er et godt allround plasma tv, med dertil positive og negative ting :)
Af TYBO
han nævner da intet omkring PX8. :)

Hvis du kan leve med de reflekser som var på dit gamle TV så kan du rolig købe det.
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg har selv købt et 42PX80 og kan kun sige jeg er hammerglad for det!

Ang. genskin ser jeg personligt ingen irriterende reflekser når jeg ser alm. tv om dagen i min stue, hvor TVet står med siden 1½m fra store sydvendte vinduer og terrassedør. Jo på den pianolak-sorte ramme som omkranser (som ikke generer mig når jeg ser tv) skærmen, men jeg lægger ikke mærke til det på selve tv-skærmen. Og om aftenen har jeg en lampe der lyser bag sofaen og altså foran tv'et i hvad der skulle være genskin vinkel fra hvor jeg sidder, men jeg lægger ikke mærke til det. Honest truth.
Men vi er jo heldigvis forskellige i vores opfattelse og irritationstærskel. :D

Skal jeg se en god film så er det for det meste om aftenen og med det meste lys enten slukket eller dæmpet, som var det en biograf!

Skal også lige nævne at jeg er gået fra LG LCD til Panasonic Plasma og ser ingen nævneværdig forskel af genskin i min stue. Derimod ser jeg stor forskel på dybden af de sorte nuancer og kan kun sige jeg er SUPER glad for at jeg valgte plasma!
Og det der burn-in kan jeg ikke se en døjt af på skærmen, selvom jeg har set den samme kanal med det samme logo i flere timer eller set en film i 3 timer med sorte bjælker. O_O
Af Monsen
Jeg har fundet det til 5995 kr. og det er et meget fint prisleje.
Må jeg spørge hvor? :) Overvejer selv at købe dette tv, og har kun fundet den til mindst 7000. Det er mest pengene der holder mig tilbage fra at købe den, så det ville være rigtig lækkert hvis man lige kunne spare en tusse :)
Af Jakob BR
Okay, tak for hjælpen

Jeg har nemlig ledt som en gal efter det tv, men har ikke kunne finde det.
Og det er sørme træls at stå uden et tv :s så jeg vil gerne købe det hurtigst muligt, (skønt hjemmesiden jeg har kigget efter det på, siger at leveringstiden er 14 dage, anyway).

Men i hvert fald mange tak for hjælpen,

Har I oplevet noget negativt med PX80'eren omkring det der: skalering og de-interlacing. At et dårligt de-interlaced signal vil have grove kanter omkring bevægende objekter.

For jeg har set MANGE fladskærme med dårlig de-interlaced signal, og det ser yderst u-elskværdigt ud!!! :((
Senest rettet af Jakob BR 31 aug 2008, 21:22, rettet i alt 1 gang.
Af Jakob BR
What!?!? :O

Er det ikke det samme ?! :(

PX8 og PX80 ??? Jeg troede bare det var en form for forkortelse ?!?

Nooooooooooooooooooooo! :( :(
Af Viva1
Der er 2 kontra 3 HDMI indgange, 10.000 mod 15.000 i kontrast samt V-Real 2 engine mod V-Real 3 engine.

Der kan være flere andre detaljer som også findes på px80 og ikke px8, men uden at gå i dybden er det de nævnte som er vigtigst.

Alle til PX80 fordel.
Af zyckelmaster
Viva1 skrev:Der er 2 kontra 3 HDMI indgange, 10.000 mod 15.000 i kontrast samt V-Real 2 engine mod V-Real 3 engine.

Der kan være flere andre detaljer som også findes på px80 og ikke px8, men uden at gå i dybden er det de nævnte som er vigtigst.

Alle til PX80 fordel.
Det vigtigste er nok, at PX80 som nævnt ovenfor har V-real 3 engine. Det sikrer en bedre billedbehandling end forgængeren (V-real 2 engine), og så kan man også hurtigt få brug for 3 hdmi-indgange frem for 2. Jeg vil klart anbefale at bruge den "tusse" ekstra på PX80...
Af Jakob BR
Okay., jeg blev ellers lige så glad da jeg fandt et til 5995 !! :)
Af Lorentzen
Okay., jeg blev ellers lige så glad da jeg fandt et til 5995 !!
Det ligger altså kun i 1000 mere PX80 her hos getmore: http://www.getmore.dk/templates/imw-pro ... %2D42PX80E til 6905kr.
Og hvis det er for meget fås 37 tommeren da også hos getmore: http://www.getmore.dk/templates/imw-pro ... %2D37PX80E til 6525
Der er selvfølgelig også andre forhandlere med lignende priser men getmore er pt. de billigste ellers så kig på www.hifipriser.dk
Af jonashansen
Hej.

Jeg købte px80 uden at havde set det IRL
jeg kan kun sige at jeg er super glad for det.
Det er også helt fint til analog.
Lad vær med at spare 1000 kroner. køb for guds skyld px80
Så de to tv ved siden af hinanden på ferie i frankrig.
Du er ikke itvivel om hvor du for det beste billede
KØB PX80!!!!