Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JSV
Hej Allesammen,

Jeg er ved at kigge efter fjernsyn til min stue. Konen har givet mig den restriktion at det ikke må være over 42". Jeg har kigget lidt på Panasonics PZ800 og ser nu at philips lancerer et rimeligt lækkert LCD Philips 42PFL9803.

Hvad ville I anbefale?

Mvh. Jon
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Af de to er der næppe tvivl om at PZ800 vil være det bedste TV. PZ800 er flagskibet hos Panasonic der kun overgås af Pioneers plasma-modeller. Philips har ikke ry for at levere TV der kan konkurrere med hverken Panasonics eller Pioneers plasma-skærme, så der skal være sket noget af en revolution før 9803 kan rokke ved dét.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er svært at sige, da 42PFL9803 stadig ikke er på markedet, så der er ret få erfaringer med det. Jeg stod og betragtede det nede på IFA messen, men det er altid svært at trække de store konklusioner baseret på disse messestande.

Umiddelbart var sort ret dyb på skærmen, men jeg tror den vil lide under samme problem som Samsungs LED baseret skærm. Altså at der kommer glorier omkring lyse objekter på mørke baggrunde, pga. det her local domming system.

hvad med Pioneers 42 tommer? Har du kigget på denne?
Af JSV
Ja jeg har kigget på Pioneeren og den er også rigtig fed, men det er jo ved at være en "gammel" model uden at træde nogen over tæerne. Den har ikke helt de samme specificationer som PZ800 men jeg ved ikke rigtig om det betyder noget?

Jeg havde egentlig forelsket mig lidt i Pana'en, men ville høre om der var nogen der havde erfaringer med philips'en.

Jeg er nemlig også lidt bange for at der er de samme problemer som Samsung havde. Desuden har jeg set at den kommer til at koste ca. 30k, hvilket er mere end det dobbelte for pana'en.

Rasmus - Vil du forslå Pioneeren frem for Pana'en?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tag ikke fejl. Pioneer 428XD er stadig det bedste 42" TV på markedet på trods af lanceringsdatoen. Hvis du har pengene til 428XD, så er der ikke ret meget der taler for ikke at tage den.
Af Sune Poulsen
De gør meget ud af at der er LED i tv'et og at sort derfor blir markent bedre.. nu da du har set det, kan du så bekræfte hvor sort?

Er det mere sort end f.eks sonys 40w4000? bare så jeg har en sammenligning..

Og hvis der er nogen der kan svare mig på om der kommer en 9803'er med ambilight spectra 3 eller måske en hel anden model..??
- kunne det bare være fint. Sys det er en skam de har sat spectra 2 i sådan et fin tv som deres 9803...
Af k.m.
yakken skrev:Af de to er der næppe tvivl om at PZ800 vil være det bedste TV. PZ800 er flagskibet hos Panasonic der kun overgås af Pioneers plasma-modeller. Philips har ikke ry for at levere TV der kan konkurrere med hverken Panasonics eller Pioneers plasma-skærme, så der skal være sket noget af en revolution før 9803 kan rokke ved dét.
Artikel om 9803

Det med deres nye måde at lave sort på er vel netop en revolution... Ingen andre LCD skærme med den gamle teknologi vil kunne følge med i sortdybde... Jeg glæder mig i hvert fald til at se hvad den kommer til at koste da vi er på udkig efter TV til stuen i den størrelse... Men det bliver nok lige en prisklasse over vores budget :((
Af Sune Poulsen
Ja jeg ved ikke hvor stramme rammer jeres budget har og hvordan du har det med net handlel.. men 22.000 i easyshopping.

Sendte dem en mail og det var dansk kodet.. de ventede bare på udgivelsen.. det var hvad de skrev.. så det os på experts hjemmeside til 28.000...

såååå...
Af lennon
Bare i ved,at der findes TV der performer billede klart bedre, til en billigere pris. . .
Enig m udtalelsen om,at histotikken ikke just taler til Philips fordel, - mht billedkvalitet vs Panasonic og Pioneer.
Gengivelsen af sort er en meget vigtig faktor for den totale billedgengivelse.Og LED gir en klar en dybere sort, MEN shadowdetail bliver ikke forbedret. Og jeg tror stadig,at de bedste LCD vil halte en del efter Pioneer mht billedgengivelse overall .
Af Sune Poulsen
hvis den har problemer lige som samsungs model der , så burde sådan et tv ikke vinde en EISA Award efter min mening. nogen der har set på det? er det tilfældet eller hva..?

Det irriterer mig os total at det er ambilight spectra 2 de har sat i den.. ellers var den bestilt..