Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Endnu en af de der "jeg fatter snot og vil gerne undgå et skidt køb"-tråde.

Jeg vil også enormt gerne gøre et godt køb.
1. Hurtigt tekst-tv er super vigtigt.
2. Smertegrænsen ligger på 5000 kr
3. Tv må godt være pæne ;p
4. Tv må godt være så fremtidssikrede som muligt
5. Hører man kan tilslutte sin bærbar til tv? Det kunne da være nice (specielt når man ikke har en dvd-afspiller).

Bor i lille kollegielejlighed, derfor må størrelsen ikke være for voldsom. Tænkte lidt i Samsung - men kan fornemme at det ikke er det fede herinde?
http://www.fleggaard.dk/pi/Samsung_LE_3 ... 3042_.aspx

Det er svært at overskue alle de tilbud, der er derude.

På forhånd tak for al hjælp
Af Viva1
Jeg har ikke selv erfaringer med samsung, men jeg kan anbefale 32LG5000.

Den har flere HDMI indgange, 1080p24 for BluRay tilslutning, intelligent sensor mv. som Samsung modellen ikke har.

Har du råd så er 32PG6000 også et nice valgt.
Af Stine
Ja 32LG5000 ser da ret godt ud - men du er vel også miljøskadet? (vivashopping..)

Endnu et par spørgsmål:

Kan man få et vægbeslag, som gør det muligt at dreje tv'et 90 grader ud fra væggen?

Og hvilket kabel skal man bruge til at sætte computeren til?

Undskyld de dumme spørgsmål..
Af Viva1
Hej Stine,.

Ja sku man tro..:-)

Nej,.. jeg giver dig kun mit besyn grundet positiv erfaring med netop dette produkt.

Vedr. dine andre spørgsmål så ja. Feks. Barkin, Vogels 6245, Vivotel 11120 kan næsten, men der er ogsp mange flere.
Af Stine
Hov.. jeg fik lige læst mig til, at det bruger enorme mængder strøm i tændt tilstand - det var jeg da ikke helt glad for at høre (bla bla noget med at passe på naturen og ikke mindst elregningen).
Men jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvor slemt det er i forhold til andre tv i samme prisklasse. Kan du hjælpe med det?

Jeg var ellers lige ved at bestille det.. :p
Af Viva1
Ja, du har ret i det bruger en sjat mere en konkurrenterne og hvad dette skylde ved jeg faktisk ikke. Dog er har dette tv en indstilling som kaldes Intelligent Sensor som selv styrer farver, kontraster, lys mv. Dette har den positve virkning at du sænker strømforbruget med 30%.

Så står dette tv stort set på linie med konkurrenterne uden du taber noget af billede kvaliteten.

Tv'et styrer i princippet indstillingerne for dig, hvilket for mange som ikke vil pille ved disse ting er en god hjælp.
Af Stine
Hov hov, antyder du nu at jeg er amatør? (...)
Jamen, hvad så med kvaliteten? Nu hører jeg fra flere sider, at det har tendens til at gå i stykker.. Det er jeg jo ikke så glad for.
Af Viva1
Den må du selv svare på :-). Jeg gav dig bare oplysningen..

Vi har ikke set eksempler på noget usædvanligt ved denne model, men jeg skal ikke afvise andre måske har.
Af Stine
Jeg er bange for at 32" bliver for stort alligevel.. Fik lige målt op hvor meget det ville fylde, og det bliver liiiige i overkanten taget i betragtning at det skal stå klods op af sengen..

Så nu er jeg lidt på bar bund igen. Det her fladskærmskøb er enormt tidskrævende.