Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikkelH-H
Hej,

Jeg står overfor, at købe en ny skærm og har afgrænset valget til enten Lenovo L220x eller HP LP2275w?

Begge skærme koster ca. 3.000 og har et S-PVA panel. Umiddelbart må Lenovo'en vel vinde, da den har en højere opløsning... Er der noget jeg har overset, som taler for valg af HP'en?

Dette kunne eksempelvis være:
- Billedkvalitet (farvegengivelse, inputlag, banding og hvad der ellers måtte være af frække ord...)
- Strømforbrug
- Levetid (kvalitet)

Jeg har læst, at nogle Lenovo'er har problemer med skarpheden pga. en defekt. Er det mon afhjulpet?

Har nogle egne erfaringer vedr. disse skærme eller fra skærme fra disse 2 producenter? Jeg har fundet ganske få anmeldelser for Lenovo'en, som alene nævner skarpheden som et minus. Der er ikke nogen anmeldelser af HP'en, hvilket formentlig skyldes at den lige er introduceret på markedet...

Mange tak for hjælpen!!!

Mvh.
Mikkel
Af MikkelH-H
Hej igen,

Ingen kvalificerede bud???
Af nk666
Bruger lige din tråd da jeg står og kigger på præcis samme skærme..

Grundet jeg ønsker at skifte min gamle 17"crt skærm ud med en større og flad...

Skal bruges til foto på et lidt seriøst plan.... Men Jeg spiller også, dog kun hygge men turneringer i BF2 og CS så skærmen skal kunne spilles på.. Vil de også kunne bruges til dette?? de er jo på 6ms. Foto er de vel oki til eller??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
6 ms er egentlig fint nok, men dét der kan blive et problem er inputlag. Dvs. hvor skærmen reagerer for langsomt ift. hvad du gør med musen eller keyboardet. Til foto er disse modeller gode.

Der er meget få informationer om disse skærme og endnu færre her i DK. Jeg har ikke selv prøvet nogen af modellerne.
Af nk666
nåå oki.. trode faktisk at 6ms var okey.. til sådan en middel spiller som mig... Synes nemlig at det engang gik på at alt under 8ms var udmærket til spil...
Af ACL
Hej -

Jeg leder også selv efter info om LP2275W fra HP.

Jeg har fundet de her to tråde i andre forum:

I kan finde indlæg fra en der har den her
og et link til en der har bestilt den og vil komme med feedback senere her

Desuden faldt jeg lige over et review af storebroren LP2475W fra tftcentral.co.uk
Af MikkelH-H
Tak for info.

Jeg har nu søgt nettet igennem for reviews og info om Lenovo L220x og der er tilsyneladende massive problemer med skarpheden. Kig eksempelvis på Lenovos forum...

Jeg har derfor droppet enhver tanke om at købe denne skærm, men venter lige nu på hvad Eizo præsenterer d. 5/6. november af nye skærme...

Alternativt bliver det HP-skærmen.
Af ACL
Nu er gutten der har købt lp2275w kommet med noget feedback og nogle få billeder - her. Som det er lige nu er jeg ret tæt på at bestille en. Den kan pt købes for ca. 2850 hos happii.dk. Mit største problem er dog stadig at jeg ikke helt ved om jeg synes den er for tyk (ca. 8 cm.), men det er jo fedt med en skærm der giver et rigtig godt billede i forhold til TN-paneler og så er prisen jo også rimelig fair.
Af MikkelH-H
Hej ACL,

Tak for info. Efter at have læst dit indlæg i eftermiddags bestilte jeg fluks skærmen. Jeg modtager den nok i morgen eller onsdag. AFhængig af dybden sætter jeg den direkte på væggen...

Mikkel
Af ACL
Det lyder da nice - jeg håber at du vil dele ud af din erfaring med den når du får den. Jeg er selv meget tæt på at bestille den, men hvis du får den inden for de næste par dage, så venter jeg lige det lille stykke tid så jeg kan få dit indput med og nogle ekstra renter på kontoen (det hele tæller når man er på SU ;)) Jeg håber at du kommer til at synes om den O_O

EDIT: lp2275w er forresten udstyret med samme type panel som der sidder i S2231 fra Eizo (Samsung LTM220M3), så må vi bare håbe at HP har formået at få et tilnærmelsesvis lige så godt resultat ud af det :D
Af Norac
Hej.

Jeg overvejer også at købe LP2275w, men jeg har også kigget på storebroren lp2475w som er noget dyrere. Den koster ca 4400 kr.

Den har et H-IPS panel, højere opløsning og HDMI tilslutning, men vil det kunne betale sig at give 1500 kr mere for lp2475w?
Er kvaliteten af billede meget bedre?
Af Morty
Jeg har lige købt en HP LP2275W, og synes umiddelbart at billedkvaliteten er rigtig godt til prisen. Men se min anden tråd her i forumet, om dens "knitrende" støj. Denne støj irriterer mig grundigt, og gør at jeg slet ikke er glad for skærmen. :-(

/Jesper