Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af don P!
Hej hej :)

Jeg skal købe et tv iaften men har ingen ide om hvad det skal være.

Jeg har dog nogle krav:
- Skal være et LCD tv
- Minimum 40"
- Skal have et rimelig pænt design
- Skal kunne tilsluttes PC og se rimelig pænt ud
- Skal kunne tilsluttes en PS3
- Må ikke være et zepto tv
- Skal kunne tage analog signal

Prisen må ikke oversige 8.000

Er ikke helt inde i alt det der 'Full HD' og 'HD redy' - Så håber på nogle råd :)

Nogen der har en ide om hvad der passer til mine krav? :)

- På forhånd tak -
Brugeravatar
Af kthomsen
don P! skrev:Er ikke helt inde i alt det der 'Full HD' og 'HD redy' - Så håber på nogle råd :)
Hej Don P.
Først og fremmest vil jeg råde dig til at læse alt om de forskellige teknologier i købsguiden her på flatpanels og finde ud af om du bl.a har behov for full HD eller bare et HD ready der kan gengive det ordentligt. 8)
Af don P!
kthomsen skrev:
don P! skrev:Er ikke helt inde i alt det der 'Full HD' og 'HD redy' - Så håber på nogle råd :)
Hej Don P.
Først og fremmest vil jeg råde dig til at læse alt om de forskellige teknologier i købsguiden her på flatpanels og finde ud af om du bl.a har behov for full HD eller bare et HD ready der kan gengive det ordentligt. 8)
Jeg mener at have læst at hvis man skal slutte pcen til vil Full HD være det bedste :)

Så det er vel et full hd tv jeg skal kigge efter
Af Ponduus
Angående full-hd, så kommer det an på hvad du skal bruge den tilkoblede pc til. Snakker vi at surfe på nettet eller tekstbehandling, er full-hd at foretrække. Hvis vi snakker film fra pc'en får du ikke meget ud af full-hd.

Lige et tillægs spørgsmål: Hvorfor kun LCD? :)
Af don P!
Ponduus skrev:Angående full-hd, så kommer det an på hvad du skal bruge den tilkoblede pc til. Snakker vi at surfe på nettet eller tekstbehandling, er full-hd at foretrække. Hvis vi snakker film fra pc'en får du ikke meget ud af full-hd.

Lige et tillægs spørgsmål: Hvorfor kun LCD? :)
Det er begge ting.. altså både surfe og spil.

Fordi jeg vil ha' et LCD istedet for et plasma er at det skulle være bedre at slutte et LCD tv til PC'en :)
Af Ponduus
Ja, har du også ret i. Kunne forestille mig, har ikke selv prøvet, at den lave opløsning på plasma bliver til gene ved surfing.

Men ved at fravælge plasma mister du noget billedkvalitet :)
Af don P!
Ponduus skrev:Ja, har du også ret i. Kunne forestille mig, har ikke selv prøvet, at den lave opløsning på plasma bliver til gene ved surfing.

Men ved at fravælge plasma mister du noget billedkvalitet :)
Ja, men det har også noget at gøre med de der "brænde-fast rygter" Altså hvis man glemmer at slukke tvet så kan billedet brænde fast på skærmen :)
Af don P!
Nu har jeg fundet frem til det var et PX80E jeg skulle ha'.

Så nu er det bestilt.. tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af kthomsen
Tror bestemt ikke du vil fortryde!

Held og lykke med det.
Af Ponduus
Er sikker på, at du vil blive glad.

Læs evt. om de første kritiske timer med et plasma tv herinde på forummet :)