Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomastvdk
Hej ser ud til der er en del klog hoveder her ind!!
Mig og min kærest skal til at have nyt TV men hvilke skal vi vælge? er det store spørsmål!

Hvors behove er vi ser mange film! men vi ønsker og god brug af vores Wii. Vi kan godt li designet på samsung så vi kiggede på:
Samsung 37" LCD LE37A336J1CXXE
Samsung 37" LCD LE37A430T1XXE
Sony 40" KDL-40P3000
og det tv man høre så meget om
Panasonic TH-37PX80E eller Panasonic TH-40PX80E
men vi ved ikke om det skal være plasma eller LCD

Prisen skal ligge til omkring de 7000kr. Vil tror at et 37 eller 40 tommer vil være passene, vi sider omkring 2 meter fra skærmen.
Har i gode ideer?
Brugeravatar
Af Andromedia
Hvis du prioterer billedkvalitet højest, så skal du tage px80. Hvis du vil have et fjernsyn som kun er pænt når det er slukket, så er Samsung da et bud ;)
Med 2 meter til TV'et ville jeg gå efter minimum 40-42 tommer.
Af thomastvdk
jaa måske! Men hvordan er plasma vis man tilslutter pcen eller wii?
Vis man skulle vælge et samsung hvilke vil man vælge? eller bare vis det er lcd hvillke vil være fornyftig og købe?
Af Ponduus
Det lyder som om, at du er meget bange for plasma? Har du hørt nogle historier? :p

Spøg til side. Plasma skærme har, i øjeblikket, den bedste billedkvalitet. Om det er en Blu-ray afspiller eller en Wii.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du sætter en PC til, ikke at have statiske billeder på skærmen for lang tid af gangen. Hvis vi kun snakker film kiggeri via PC, så er PX80'eren også et oplagt valg.
Af thomastvdk
Jeg nu mest bang for det med billede kan brænd fast i skærmen. Det vil være typisk af min kæreste og kom til at glemme slukke tv’et og sam tid, stod på et stillbillede hehe. Derfor vil jeg høre omkring andre muligheder?
Af Ponduus
De nye plasma tv er temmelig hårdførte på det område. Giv det en chance ;)

Jeg synes du skal tage ud og kigge på nogle tv. Det er godt nok hvad vi foreslår herinde, men det er nu engang jer der skal kigge på det. Både hvad angår billede og design :)
Af thomastvdk
Ponduus helt rigtig! vi skal osse ud og kigge men altid godt og have noget i bagtanker omkring hvad folk anbefaler. Må indrømme Samsung har et fedt design til deres tv.
Af tjarligdrengen
Andromedia skrev:Hvis du prioterer billedkvalitet højest, så skal du tage px80. Hvis du vil have et fjernsyn som kun er pænt når det er slukket, så er Samsung da et bud ;)
Med 2 meter til TV'et ville jeg gå efter minimum 40-42 tommer.
Jeg synes ikke det er rigtigt at Samsungen kun er pæn slukket. Jeg har selv lige været ude at investere i et nyt TV. Jeg har været i flere butikker for at se på fjernsyn og har især kigget meget på Panasonix PX80E og Samsung PS42A457 - og jeg, min kæreste og et par kammerater har alle synes at Samsungens billede har været ligeså godt at se på - og designmæssig er det jo en smagssag.

Med risiko for at blive sablet ned, så er min tro at mange (dermed ikke sagt alle) anbefaler Pana´en uden at have set på andre tv´er...

Så, det jeg vil frem til, er at tage ud at se på sagerne - det er det vigtigste. Tag det som vil gøre jer mest glade...

- Charlie
Af TYBO
Jeg ville holde mig fra plasma hvis det er til PC brug...chancen for burnin er stadig tilstæde og jeg kender alt for godt det med at konen lige skal bruge det til musik osv og så står samme billed der hele dagen.

Men er det en almindelig TV skærm som står et sted uden for meget sollys eller du kun ser TV om aftenen så er plasma valget.
Af Ponduus
Man kan godt se tv på en plasmaskærm om dagen :)

Om Pc'en bliver et problem kommer an på hvad og hvordan du bruger pc'en. Hvis du skal bruge skærmen til at surfe på nettet og Word, er plasma ikke lige sagen. Til film derimod er den glimrende.
Af Fjendbo
Det med at Samsung kun er pæn slukket, synes jeg nu oss, er den løgn.. Har næsten lige fået et Samsung LE40A656 (sort rose), og synes selv den har et meget godt billede efter en kalibrering!.. Og så er designet helt i top med Super Clear Panel og den røde kant - men det er jo en smagssag ..