Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ponduus
Jeg vil nok tage et kig på Panasonics PZ80. Det er et kanon tv :)
Af Ponduus
Hm, missede lige det med budgettet. MY bad.
Af nihil
Tak for svarene ... Der er da lidt at kigge på. Men jeg synes det største problem er at finde rundt i modellerne fra de forskellige mærker fordi der er så mega mange. Har kunne læse mig frem til at W4000 serien fra Sony skulle være god. Og PX80 og PZ80 fra Panasonic skulle også være gode. Men hvis man skal se på Sharp, Pioneer, Samsung osv hvilke serier skal man så gå efter her?

De skriver jo på Elgiganten man sparer 9000 kr på det Sharp, men besparelser er jo subjektive hehe... Men kender intet til den serie fra Sharp så aner ikke om det er godt? Det er såmænd ikke fordi jeg er forelset i et bestemt mærke eller design, prøver såmænd bare at finde det bedste til pengene.
Af TYBO
Hvis du har en stue med begrænset lysforhold eller for det meste ser TV om aftenen så tag en 50" plasma....den LG jeg linker til er helt kanon til pengene.

Plasma skærmene har en glasfront der gør dem uegnet til at se TV i dagslys da de reflektere baggrunden som et spejl...du kan evt rulle gardinerne for :).
Af Ponduus
Du kan sagtens se tv på en plasmaskærm om dagen. Også uden at rulle gardiner for.

I direkte sollys er det et problem, eller når der vises meget sort på skærmen, ellers ikke. Det er dog ikke noget der går mig på.
Af nihil
Den LG ser også ganske fornuftig ud må jeg sige... Helt klart. Men jeg kender ikke lige til den forhandler, og jeg synes ikke rigtig der er noget info på hjemmesiden om TV'et. Virker lidt suspekt? For det er jo en del dyrere andre steder ...
Brugeravatar
Af kthomsen
Vil også lige tilføje at man sagtens kan se TV på en plasma om dagen.
Jeg har selv en PX80 og det står med siden 1½m fra enden af huset ud mod terrassen, hvor hele enden er store vinduer og terrassedør. Jeg havde absolut ingen problemer med TV i solen her i weekenden!
Men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om LG plasmaskærme har mere genskin end Panasonics! ;)
Af TYBO
Nu er der jo forskel på hvordan man definere at se TV...for mig så er det at intet forstyre billedet...kom ikke og sig at der ingen reflekser er på din PX80...har personligt set PX80 i 3 forskellige lokaler og den var badet i reflekser.
Brugeravatar
Af kthomsen
Jeg ser personligt ingen reflekser når jeg ser alm. tv om dagen. Jo på rammen som omkranser(som ikke generer mig når jeg ser tv) men jeg lægger ikke mærke til det på tv-skærmen. Og om aftenen har jeg en lampe der lyser bag sofaen og altså foran tv'et i hvad der skulle være genskin vinkel fra hvor jeg sidder, men jeg lægger ikke mærke til det. Honest truth. Men vi er jo heldigvis forskellige. :D
Skal jeg se en god film så er det for det meste om aftenen og med det meste lys enten slukket eller dæmpet.
Skal også lige nævne at jeg er gået fra LG LCD til Panasonic Plasma og ser ingen nævneværdig forskel af genskin i min stue. Derimod ser jeg stor forskel på dybden af de sorte nuancer og kan kun sige jeg er SUPER glad for at jeg valgte plasma!
Af zyckelmaster
TYBO skrev:Nu er der jo forskel på hvordan man definere at se TV...for mig så er det at intet forstyre billedet...kom ikke og sig at der ingen reflekser er på din PX80...har personligt set PX80 i 3 forskellige lokaler og den var badet i reflekser.
Selvfølgelig er der reflekser, men at beskrive det som et spejl, er jo tæt på at være latterligt. Både Pansonics og LG's skærme er refleksbehandlet, så det genskin man oplever ved tv'et i brug er minimalt (men åbenbart til irritation for nogen).

Hvis målet er, at intet skal forstyrrer billedet, så er det formentlig umuligt at finde en skærm som lever op til det - og da slet ikke lcd-skærme, som i den prisklasse du kigger på forsat har meget store problemer med at vise et bare nogenlunde korrekt billede (altså et billede uden forstyrrelser) - især standard tv-signaler er helt galt...

Hvad angår alternativerne til LG 6000 (jeg formoder, at du forsat vil have 50"), så er der ingen andre 50" i det prisleje, som kan levere den billedkvalitet.
Af TYBO
zyckelmaster: Mit Toshiba LCD viser et knaldgodt billed ved almindelig analog tuner og ingen reflekser overhovedet. Det må da være mere optimalt er at man hele tiden kan se noget fra baggrunden inde i TVet.

Intet for mig er mere iriterende end reflekser da det forstyre selve udsendelsen.