Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af k.m.
Som overskriften antyder... Mig og fruen overvejer at købe nyt TV til stuen, og jeg har researchet en lille smule på nettet og i den lokale biks (Midt Data i Viborg) og fundet frem til disse modeller:

Sony 40W4000 - måske i 46" hvis konen tillader det :D
Philips 42PFL7603D

Jeg fandt først Philips modellen efter at fået anbefalet Philips af en ven pga. Ambilight, men fik så at vide i Midt Data at det skulle jeg i hvert fald ikke købe, Sony TV'et var meget bedre, specielt fordi det havde DVB-C tuner, men billedet var også meget bedre sagde han.

Der gik jo så ikke længe efter at have tilmeldt sig herinde før man blev bombarderet med hvor godt Panasonics plasmaskærme er, så nu er jeg da helt i vildrede...

Er der nogle der har erfaringer med ovennævnte TV? Vi mener at 42" vil passe okay i vores stue - vi sidder rimelig langt fra TV'et - men 40" eller 46" vil også kunne bruges :)
Af JKay
Philips 42PFL7603D ville jeg ikke købe... Godt nok har det AmbiLight men det er ikke et 100Hz og det har ikke dvb-c. Så hellere købe modellen der hedder 7403H DK, den har 100Hz og dvb-c men ikke AmbiLight. Nogle snakker om at der er en model 7803H DK på vej med både 100Hz og AmbiLight, men den bliver vist noget dyrere. Jeg ville købe en 9603H DK, 9703H DK eller den nye 9803H DK, de har det hele plus DLNA m.m.

Sony er billigere men ikke bedre. Hvis vi taler Sony så ville jeg købe 46X4500 når den kommer.
Af k.m.
9703H er også en anden pris... Billigste pris på hifipriser.dk er 18k og vores budget hed omkring 10 (kan måske presse konen op på 12, men det er nok også det).
Af Mads Rosendahl
Ikke for at være et irritationsmoment, og gøre bestulningen sværere,
men det ville være en skam ikke at tage samsung a656 med i dine overvejelser.
Det har et utrolig flot billede. Og så er det billigt!
100hz, 1080p, masser af tilslutnings-muligheder og designet er uovertruffent til stuen.

Jeg har det selv og kan kun anbefale det. For 1½ måned siden stod jeg i samme situation som dig, i vildrede og med samme budget.
Efter megen søgen og gennemlæsninger af anmeldelser faldt mit valg ret sikkert, langt om længe, på samsungs le40a656 som er deres nye topserie.
Det skal dog kalibreres, og firmwaren skal opgraderes for optimalt billede.
at opdatere firmwaren er så let som at gå på toilettet!
Af k.m.
Hehe, så må jeg hellere se på den også :D
Af Tange
Nu er jeg ren novice i fladskærme. Ikke desto mindre vil jeg vælge sony da det understøtter MPEG-4 standarden. Denne standard er også den det digitale net bliver broadcastet på til næste år. Desuden har jeg set at MPEG-2 standarden snart er passé.
Dog vil jeg sige hvad der nyt idag er gammelt imorgen.
Af Mads Rosendahl
Til de fremtidige HD kanaler køber man sig bare en lille boks ved siden af, til ingen penge! ingen ben i det. :).
Af k.m.
Ville jo gerne undgå en boks med endnu en fjernbetjening... Så der måtte jo meget gerne være indbygget DVB-C tuner så man kan undgå boksen ved siden af...
Brugeravatar
Af kthomsen
k.m. skrev:Ville jo gerne undgå en boks med endnu en fjernbetjening... .
Jeg kan anbefale Logitec Harmony One universal fjernbetjening. :p
Er simpelthen lykken at der kun ligger 1 fjernbetjening på stuebordet! ;)
Af Mads Rosendahl
Lige mine ord!
Har hørt flere sige at de vil undgå flere fjernbetjeninger. Personligt rører det mig ikke, men ja -universal fjernbetjeninger fås for under 100,- og op efter. Så hvis man ikke vil have én til, så der masser af guf derude at kigge på, og så er der én til det hele! incl. lyset i huset hvis det skulle være;)
Heller ingen ben i det..
Af lennon
En 42" har faktisk 10% større skærmareal end en 40" !

Dumt at lade DVB-C featuren styre købet. Hvad hvis parabol eller Bredbånds-TV pludselig bliver væsentligt bedre/billigere ? ? - så ender det alligevel en ekstern boks.

Der kan være mange gode begrundelser for at vælge Samsung og Philips. Men ser man på rå billedkvalitet er Panasonics PX80 et meget bedre køb.

Husk at Full-HD først giver relevans omkring MINIMUM 50" ! !
Af Mads Rosendahl
Pris: Altså, Sonyet koster 9300,- for 40". Samsunget koster 8400,- for 40". Der er næsten en tusse til forskel (det lige et lækkert hdmi kabel).
Billede: Anmelderne giver dem nogenlunde samme karakter. (meget godt)
Looks: Jeg hælder personligt til samsunget.. -meget :P

Ja, jeg valgte altså samsunget da jeg var ude efter nyt tv. Konklusionen for mig blev, at når de fremtidige HD kanaler engang kom, ville jeg finde mig en boks.
Af Mads Rosendahl
Min far har panaen.
Der er væsenlig forskel på full HD og den mindre opløsning.. Men det kommer vel an på, hvad der får din båd til at flyde.
Jeg bliver imponeret når jeg ser et billede der er knivskarpt.
1080p er fanme imponerende:) får stadig et lille smil på når der blir' set blu-ray..
Til gengæld har plasma jo et mere flydende billede, og rigtig sort.
Samsungs nye har så også en fantastisk sortgengivelse..
Af lennon
Mads Rosendahl skrev:Min far har panaen.
Der er væsenlig forskel på full HD og den mindre opløsning.. Men det kommer vel an på, hvad der får din båd til at flyde.
Jeg bliver imponeret når jeg ser et billede der er knivskarpt.
1080p er fanme imponerende:) får stadig et lille smil på når der blir' set blu-ray..
Til gengæld har plasma jo et mere flydende billede, og rigtig sort.
Samsungs nye har så også en fantastisk sortgengivelse..
Fandme er der forskel på full hd og sd signaler !
Min pointe er bare at feks Pana80 i 42" på trods af dens lavere opløsning performer fullhd bedre end feks Samsungs fullhd tv. For at udnytte fullhd optimalt skal man op i minimum 50".