Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dennism
Jeg har netop opdateret firmware på mit Samsung 46A656. Jeg spekulerer på, om denne opdatering kun har indvirkning på fjernsynets digitale tuner eller om det er fjernsynet generelt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har ikke selv studeret firmware versionerne fra Samsung så intenst, men generelt kan firmware rette alt fra billedfejl til manglende funktioner.

Prøv engang at noter dig firmware nummeret i skærmens menu. En google søgning på dette nummer bør give et resultat, hvor der er udpenslet de specifikke ændringer.
Af Fjendbo
Har et Samsung LE40A656 .. Hvordan opdaterer man firmware?..
Af Fjendbo
Jeg takker :D.. Det virker ganske simpelt!
Af Fjendbo
Hmm.. tænkte på, om man ingen kabler må ha' i under firmware installationen??.. - altså med undtagelse af strømkablet selvfølgelig .. Er bare fordi, at mit TV altså ikk går tilbage i stand by .. og der kommer ingen proces bar, så man ka' se hvor langt den er .. Ka' det ha' noget at gøre med, at jeg bruger en gammel MP3 afspiller som USB-pin?
Senest rettet af Fjendbo 28 aug 2008, 17:20, rettet i alt 1 gang.
Af dennism
Fjendbo skrev:Hmm.. tænkte på, om man ingen kabler må ha' i under firmware installationen??.. - altså med undtagelse af strømkablet selvfølgelig ..
Da mit TV hænger på væggen og jeg ikke umiddelbart kan tage mine kabler ud havde jeg ALT i under opdateringen. Det skete der intet ved! :)
Af Fjendbo
Okay .. hvad hvis det er en gamle MP3 afspiller?.. fungerer kun som USB-pin ..
Af dennism
Fjendbo skrev:Okay .. hvad hvis det er en gamle MP3 afspiller?.. fungerer kun som USB-pin ..
Du kan prøve. Bare slet ALT på diskdrevet på den og kør den .exe-fil du kan hente fra Samsungs side. Hvis den ikke kan læse det fra din MP3-afspiller, så er jeg ret overbevist om at den ikke ødelægger dit fjernsyn!
Af Fjendbo
Nu virker det :) .. var ikk lige klar over, at man sku' installere den downloadede fil over på USB-pin'en .. Heh .. lagde den bare direkte over på .. Dum dum ..
Af dennism
Fjendbo skrev:Nu virker det :) .. var ikk lige klar over, at man sku' installere den downloadede fil over på USB-pin'en .. Heh .. lagde den bare direkte over på .. Dum dum ..
Fint.
Vil samtidig anbefale dig en side med indstillinger til fjernsynet:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=757072
Af Fjendbo
Tak :) .. Men tænkte på, nu kører jeg kun via computer .. Er det så HD elr SD signal det ska' stilles efter? Og jeg ka' ikk vælge Varm 1 elr 2 :s ..
Af dennism
Fjendbo skrev:Tak :) .. Men tænkte på, nu kører jeg kun via computer .. Er det så HD elr SD signal det ska' stilles efter? Og jeg ka' ikk vælge Varm 1 elr 2 :s ..
Hvis du kun kører via PC skærm-indgangen, er det ikke sikker du har de samme muligheder.
Af Fjendbo
Jeg kører via HDMI2 fra en PC .. Men det gør nok ingen forskel ..