Log ind med sociale netværk
16 aug 2008, 09:58
Cyber Andy skrev:Yakken:jeg har ikke læst reviews af den, men den har et TN panel ligesom så mange andre.
Hvordan har denne skærm klaret sig? Den er trods alt 800 kr billigere.
http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=128233
16 aug 2008, 19:33
Jeg har været ejer af en LG W2600HP 26" monitor (som egentligt er 25,5"), som jeg købte da min sidste 24" Sony CRT stog af.
Jeg har haft nogen af de samme krav som bliver efterspurgt i denne tråd, da jeg både skal bruge den til grafisk arbejde og til lidt spil. Så jeg gik efter en min. 1920x1200 skærm med gode farver og lavt input lag.
Fordelene ved W2600HP er efter min mening:
Wide Gamut S-IPS panel (5ms).
Ca. samme pixelpitch som jeg kørte på min CRT skærm.
lavt input lag for en ikke-TN skærm (lige under 10ms i gennemsnit).
Billig (under 4500 inkl. fragt)
Ulemper:
Kun en DVI og en VGA indgang.
Lidt sparsamme farvekalibreringmuligheder
Ganske lys selv på Brightness-0 (ikke velegnet til brug i helt mørke rum)
En smule backlight bleed
En smule banding omkring 128-grå
De to andre skærme jeg kiggede på var Eizo 2761 og NEC 3090, men de blev primært fravalgt grundet noget højere input lag (ca. 30ms).
Jeg ville naturligvis gerne have haft Displayport også, men spørgsmålet er lidt hvad man ville få ud af det, da der alligevel kun er et 8-bit panel med 8-bit LUT i skærmen.
Det eksemplar jeg har er fri for pixelfejl, og jeg er indtil videre ganske tilfreds med skærmen.
Jeg har haft nogen af de samme krav som bliver efterspurgt i denne tråd, da jeg både skal bruge den til grafisk arbejde og til lidt spil. Så jeg gik efter en min. 1920x1200 skærm med gode farver og lavt input lag.
Fordelene ved W2600HP er efter min mening:
Wide Gamut S-IPS panel (5ms).
Ca. samme pixelpitch som jeg kørte på min CRT skærm.
lavt input lag for en ikke-TN skærm (lige under 10ms i gennemsnit).
Billig (under 4500 inkl. fragt)
Ulemper:
Kun en DVI og en VGA indgang.
Lidt sparsamme farvekalibreringmuligheder
Ganske lys selv på Brightness-0 (ikke velegnet til brug i helt mørke rum)
En smule backlight bleed
En smule banding omkring 128-grå
De to andre skærme jeg kiggede på var Eizo 2761 og NEC 3090, men de blev primært fravalgt grundet noget højere input lag (ca. 30ms).
Jeg ville naturligvis gerne have haft Displayport også, men spørgsmålet er lidt hvad man ville få ud af det, da der alligevel kun er et 8-bit panel med 8-bit LUT i skærmen.
Det eksemplar jeg har er fri for pixelfejl, og jeg er indtil videre ganske tilfreds med skærmen.
17 aug 2008, 00:48
Lækkert lyder det.. Den er ikke lavet i en 24 tommer vel?
Tak for dit indlæg i tråden, vil jeg tænke over!
Tak for dit indlæg i tråden, vil jeg tænke over!
17 aug 2008, 09:00
Nu har jeg simpelthen også købt mig en LG W2600HP'er 
Jeg gik i Computercity fordi de ofte har en stor udstilling, så jeg kunne se et par skærme an, og så havde de faktisk lige lg'en stående fremme. Ekspedienten var flink, hjælpsom og gav mig et tilbud der ikke var til at sige nej til.. de matchede prisen fra den billigeste butik jeg kunne finde og gav samtidigt 8 dages fuld returret så jeg kunne prøve af om det var den rigtige skærm for mig. Det synes jeg egentligt ikke kan blive meget bedre.
Nu har jeg så haft den tændt et par timer, og er indtil videre meget tilfreds! Hvis jeg skal ridse et par punkter op omkring den så ville det nok være:
1) Rigtigt godt billede, kommer fra en Dell 2007WFP'er og synes jeg kan se detaljer i f.eks. wow jeg ikke har set før osv.
2) Design - Hvis man har plads til den, er den faktisk rigtig flot!
3) Hastighed - Jeg har prøvet et par fps'ere på den og INGEN problemer! samme gælder mit elskede WOW
4) Der er en smule backlight i toppen, men det er kun synligt på helt sorte baggrunde uden rammer.. så det generer mig ikke endnu.
Jeg mangler så stadig at få den stillet 100% ordentligt ind, og få testet hvordan den er at se film på.. men generelt vil jeg sige den klarer sig rigtigt godt. MEN og det er et stort MEN, man skal virkeligt have plads til en 26" for ellers er den simpelthen for stor at sidde ved efter min mening.
Men jeg klør på og prøver så meget som muligt på den indtil jeg ved om min returret skal bruges eller ej
Jeg gik i Computercity fordi de ofte har en stor udstilling, så jeg kunne se et par skærme an, og så havde de faktisk lige lg'en stående fremme. Ekspedienten var flink, hjælpsom og gav mig et tilbud der ikke var til at sige nej til.. de matchede prisen fra den billigeste butik jeg kunne finde og gav samtidigt 8 dages fuld returret så jeg kunne prøve af om det var den rigtige skærm for mig. Det synes jeg egentligt ikke kan blive meget bedre.
Nu har jeg så haft den tændt et par timer, og er indtil videre meget tilfreds! Hvis jeg skal ridse et par punkter op omkring den så ville det nok være:
1) Rigtigt godt billede, kommer fra en Dell 2007WFP'er og synes jeg kan se detaljer i f.eks. wow jeg ikke har set før osv.
2) Design - Hvis man har plads til den, er den faktisk rigtig flot!
3) Hastighed - Jeg har prøvet et par fps'ere på den og INGEN problemer! samme gælder mit elskede WOW
4) Der er en smule backlight i toppen, men det er kun synligt på helt sorte baggrunde uden rammer.. så det generer mig ikke endnu.
Jeg mangler så stadig at få den stillet 100% ordentligt ind, og få testet hvordan den er at se film på.. men generelt vil jeg sige den klarer sig rigtigt godt. MEN og det er et stort MEN, man skal virkeligt have plads til en 26" for ellers er den simpelthen for stor at sidde ved efter min mening.
Men jeg klør på og prøver så meget som muligt på den indtil jeg ved om min returret skal bruges eller ej
17 aug 2008, 18:55
Fedt nok du fik en skærm! Jeg viste ikke at Dell 07 havde IPS panel
Havde de flere?
Havde de flere?
17 aug 2008, 19:58
Hvis jeg nu også køber en LG skærm som ovenfor, kan jeg så tilslutte min DVD med HDMI udgang til skærmen? Også få flot kvalitet? Evt med et kabel der omformer HDMI kun til billed signal.. Mere fordi skærmen ikke har HDMI 
Den har HDCP, det er vigtigt!
Du kan ikke tage et billede af din skærm vel, evt vurderer om den vil være for stor til mit skrivebord.. Den er jo seriøst HØJ og BRED!!!
http://peecee.dk/upload/view/127558 Jeg har en alm. 19"
Den har HDCP, det er vigtigt!
Du kan ikke tage et billede af din skærm vel, evt vurderer om den vil være for stor til mit skrivebord.. Den er jo seriøst HØJ og BRED!!!
http://peecee.dk/upload/view/127558 Jeg har en alm. 19"
18 aug 2008, 09:01
Andy: Husk at du kan tjekke hvilke paneler der sidder i en given skærm vha. vores søgeværktøj:
http://www.flatpanels.dk/skaerme.php
http://www.flatpanels.dk/skaerme.php
18 aug 2008, 10:44
Jeg har selv et ret stort skrivebord, og sidder nok ca. 1m fra skærmen og det passer perfekt.. (var træt af min 20" skulle stå midt på bordet for at jeg kunne se)
På det billede du har vedhæftet ville jeg nok sige at jeg IKKE ville sidde med en 26" for den er dælme stor! 66cm fylder godt i landskabet.
Jeg tror måske også at en 24" kan være lidt voldsom hvis man sidder så tæt på, som du gør på billedet.. men det er jo nok også lidt en smagssag og en spørgsmål om hvad man sidder og laver.
På det billede du har vedhæftet ville jeg nok sige at jeg IKKE ville sidde med en 26" for den er dælme stor! 66cm fylder godt i landskabet.
Jeg tror måske også at en 24" kan være lidt voldsom hvis man sidder så tæt på, som du gør på billedet.. men det er jo nok også lidt en smagssag og en spørgsmål om hvad man sidder og laver.
18 aug 2008, 21:28
Yakken -> Tak
Har brugt den flittigt!
Men mener også en 26 er ret kæmpe.. Måske er en 22" det sikre valg.. Er bare forvirret omkring hvilken det skal være
Men mener også en 26 er ret kæmpe.. Måske er en 22" det sikre valg.. Er bare forvirret omkring hvilken det skal være
20 aug 2008, 19:24
Kan man kun købe HP skærme via deres egen hjemmeside?
Jeg har nu kikket på denne: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm ... g=da&cc=dk
og vælger man forhandlere så koster den vildt meget! Kun en enkelt hvor prisen er 3200 kr.
Men ville der være andre interessante 22" widescreens i farevandet? Kan godt være den ikke skal være større... Den skal helst opfylde samme specifikationer.
- Sikke en besværlig omgang at lede efter ny TFT'er 8)
Jeg har nu kikket på denne: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm ... g=da&cc=dk
og vælger man forhandlere så koster den vildt meget! Kun en enkelt hvor prisen er 3200 kr.
Men ville der være andre interessante 22" widescreens i farevandet? Kan godt være den ikke skal være større... Den skal helst opfylde samme specifikationer.
- Sikke en besværlig omgang at lede efter ny TFT'er 8)
28 aug 2008, 16:52
NO MORE WAITING
LG W2600 HP BF Skærm i hus.. og den passer brilliant til mit skrivebord
Fedt, så lykkedes det.. En skærm helt uden pixelfejl! Sweet
Kan varmt anbefales!
LG W2600 HP BF Skærm i hus.. og den passer brilliant til mit skrivebord
Fedt, så lykkedes det.. En skærm helt uden pixelfejl! Sweet
Kan varmt anbefales!
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto