Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min 19" CRT-skærm er efterhånden slidt op, og jeg synes jo så det er naturligt at kaste sig videre til en fladskærm.

Jeg har læst mangt og meget herinde det sidste stykke tid, men synes stadig ikke rigtig, at jeg har styr på sagerne, for GUD hvor er der meget at holde styr på. :o

Jeg bruger mest min computer til kontor og surf, men det sker jo også at jeg spiller, redigerer video og arbejder med familiefotos. Selvom jeg ikke spiller så meget, så skal det fungere godt, når jeg gør. Så fremdeles med de andre ting jeg bruger min computer til. For mig at se er skærmen noget af det vigtigste ved computeren. Jeg kan leve med at sidde ved en langsom computer, men jeg gider ikke sidde ved en dårlig skærm.

Af en eller anden grund har jeg fået ind i hovedet, at jeg vil have en widescreen, og der har jeg læst mig frem til, at NEC 20WGX2 og Samsung 244T er to gode allround-skærme. Jeg synes imidlertid, at NEC'en er for lille (svarer så vidt jeg kan regne ud til en ca. 17" 5:4-skærm med samme højde), og at Samsungen er for dyr. :(

Derfor overvejer jeg at droppe widescreen-tanken og købe en 5:4-skærm, men jeg synes ikke jeg kan finde nogen, der er så gode allround-skærme som de ovenfor nævnte. Er det mig der bare ikke har kigget godt nok?

Kom gerne med nogle forslag. Min pengepung strækker sig ikke nødvendigvis til de ca. 9.000 Samsung'en koster, men jeg kender på den anden side mig selv godt nok til at vide, at hvis jeg bliver overbevist, så plejer jeg at finde pengene ;)

Mvh Jesper

P.S. Jeg er meget imponeret og forummets viden og dybden af testene :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil anbefale dig at kigge i de mange tests der ligger her på siden. I menuen til højre på forsiden finder du et link til dem...
Af juristen
Jeg har været igennem dem alle, men jeg synes ikke der er nogen, der får så meget ros hele vejen rundt, som det f.eks. er tilfældet med 20WGX2'eren på www.tftcentral.co.uk.

Det muligt at jeg tager fejl.
Af ministorm
Hejsa!
Jeg stod selv og tvivlede hvilken skæm jeg skulle investere i, som erstatning for min efterhånden aldrene, men stadig rigtig gode Samsung 191T. Eftersom jeg har været meget glad for PVA panelet har jeg ladet valget falde på et par 214T, hvor jeg så sidder med dem begge på et nVidia Quadro kort, den ene er desværre til jeg finder et nyt grafikkort tvunget til at køre analogt - hvilket godt kan ses desværre. Men billedet på begge er stadig rigtig rigtig godt. Hvis 244T´eren er i samme klasse ville jeg absolut købe en sådan. Som du siger er den ret dyr, og her kunne en 21,3" som 214T være et godt bud.

Efter at have brugt disse skærme må jeg sige at det er en imponerende kontrast de har, og sort er meget tæt på at være reelt sort. :D
Så et par tommelfingre op for denne model, som prismæssigt også ligger noget under 244T.
Brugeravatar
Af hightower
Hvad med en HP F2105 som er en 21" wide til ca. 5000kr ifg. edbpriser.dk. CNET.com har et review af den hvor den får god kritik.