Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JLA_DK
Hej alle

Jeg får snart et Panasonic TH42PZ85E men er kommet i tvivl om hvilken antenne der er påkrævet for at tage de digitale kanaler. I øjebilkket bruger jeg en gammel antenne der ligger på loftet til at modtage de analoge kanaler med, men den kan formentligt ikke bruges til at modtage digitale kanaler med. Eller hvad? Den er nok mindst 15 år gammel.

Hvis jeg skal have en ny digital antenne skal den så være med strømforsyning eller kan fjernsynet forsyne antennen?
Og skal antenne overhovedet være aktiv?
Af Ponduus
Jeg vil tro, at at du kan bruge din gamle. Det gør jeg.

Hvis den kan tage tv2, kan den også tage digitale kanaler. Ret mig endelig.
Af Consulten
Du kan bruge den gamle. Det gør jeg. Den er blot vendt 90 grader, så modtager den fint de fire DTT kanaler til mit PZ85E.
Af JLA_DK
Det lyder til at jeg bare skal forsøge med den gamle antenne, men først dreje den 90 grd.

Mange tak for svarene.
Af JLA_DK
Så kom fjernsynet hjem og det virker fint med den gamle antenne. Signalstyrke på 9 ud af 10 for alle kanaler.
Sjovt nok så var det ikke nødvendigt at vende antenne om. Den ligger vandret lige nu... Billedkvaliteten er rigtig god. Men når jeg ser på signal info på fjernsynet er signal kvaliteten kun på ca. 50%. Kan det evt. være fordi antennen ligger vandret?
Af kleves
Må jeg have lov at spørge - fik du det fra Elgiganten - det de havde til 10K ?
Af JLA_DK
kleves skrev:Må jeg have lov at spørge - fik du det fra Elgiganten - det de havde til 10K ?
Ja. Du må da gerne have lov til at spørge :)
Jeps jeg fik det fra El giganten til 10K. Fik det d. 22 som de lovede... Men efter hvad jeg kan høre er jeg vist en af de få heldige, det lyder til at de ikke kan få en leveringstid på flere tv... Men Panasonic vil vist helst ikke sælge til elgiganten fordi de sælger dem for billigt.
Af kleves
Tak for svaret. Det lader nu til ventetiden bliver ret lang eller rettere - ubestemt. Efter hvad han sagde til mig kunne han ikke love de fik flere !:(
Så nu har jeg endt med at afbestille mit.

Så må jeg se mig om efter en lidt mindre model - Øv
Af JLA_DK
kleves skrev:Tak for svaret. Det lader nu til ventetiden bliver ret lang eller rettere - ubestemt. Efter hvad han sagde til mig kunne han ikke love de fik flere !:(
Så nu har jeg endt med at afbestille mit.

Så må jeg se mig om efter en lidt mindre model - Øv
Det lyder godt nok surt. Men du kan jo evt. se på PZ80, der er jo ikke meget forskel på de 2 modeller. Kun designet, IFC og placering af inputs (front istedet for siden). Jeg mener det er de eneste forskelle.
PZ80 kan fåes til lige under 10K på nettet. Man skal bare lige undersøge om det er parrallel importeret.