Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen.

Som overskriften siger, er jeg førstegangskøber af en fladskærm til stuen.

Jeg har læst købsguiden, men den blev jeg næsten mere forvirret af, så nu spørger jeg jer, hvad i har af anbefalinger lige pt.

Jeg har været den lykkelige ejer af et B&O MX8000 i en del år efterhånden, og nu tænkte jeg at det måtte være på tide at opleve noget nyt.

Det skræmmer mig dog en del, at gå i Fona andre forhandlere af fladskærme, og se hvad de har at byde på. Ikke at de ikke har en hel masse forskellige, men jeg synes at det billede de alle levere (ved normalt tv) kontra mit B&O, er uhyggeligt ringe. Kan dette virkeligt passe?

Ved et tilfælde idag, gik jeg dog forbi Sony butikken på strandvejen, og så et TV der i mine øjne så rimeligt fornuftigt ud, nemlig KDL-40E4000. Jeg kunne virkeligt godt lide designet, og billedet så også OK ud.

Nu spørger jeg så jer eksperter. Er dette et TV der er værd at ofre penge på? Jeg har læst at panasonic skulle lave helt fortrinlige fladskærme. Hvordan er de kontra denne?

Jeg håber meget at i kan komme med en anbefaling til hvad man skal købe i denne prisklasse.

MVH

Niels
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
E4000 serien leverer samme billede, som W4000 serien fra Sony. De er teknisk identiske, og har blot designet og et par funktioner til forskel. Du kan derfor prøve at søge på lidt erfaringer med W4000 serien, som er en del lettere at finde noget på. Der ligger blandt andet en her i forummet under kategorien brugeranmeldelser.

Men hvis du skal have et Tv som leverer noget af det bedste på billedsiden og som også er af god byggekvalitet, så kig på Pioneers KURO plasma skærme. Deres helt nye serie findes ikek i 42 tommer, men modellen 428XD sælges stadig og er i min mening den bedste 42 tommer skærm på markedet.
Af janbau
Jeg har lige købt et 40 KDL W 4000 ( 4220 ) hos Sony Center , har haft den i ca 14 dage , og set Bla. Ol og en del film . Det digitale billede fra DVT tuneren giver nogle gode billeder. Derudover har jeg Viasat + altså digitalt tv fra parabol og her står billet også rigtig flot ( Desværre ikke igennem HDMI men som scart )
Jeg har kun positive ting at sige om Tv et . Jeg så alle Danmarks kampe i håndbold og her var ingen problemmer med at der var problemmer med opdateringen af billedet hvilket jeg tydelig ser på min lillebrors 32 tommer Sony Fladskærm . Det er også en af grundende til at jeg har ventet ca 2 År på at købe mit første Fladskærms tv , da jeg generalt synes at billedet var for ringe i forhold til et godt stort crt tv .
Det var ellers meningen at jeg ville købe en Px 80 Plasma , Og så også på LG 42 LCD 42LG6000 FullHD som jeg nok må påstå er det floteste fladskærm jeg endnu har set med den røde bagside og også LG 42 PDP 42PG6000 plasma som jo lige er blevet testet her på siden .

Grunden til at jeg valgte Sony e W 4000 var at det i mange tests lagde helt i top og at den har alle de tunere som findes idag , og så er det da også et flot tv .
Det kunne dog lige så godt havde været 42LG6000 Scarlet men Elgiganten kunne ikke give mig en ordenlig pris på den . Langt over hvad jeg skulle give for Sony W 4000 .
Og grunden til at det ikke blev Plasma var et det ikke er Fuld Hd og at de især ikke er så gode til at tilslutte til Pc .

Og her er Sony virkelig god har lige spillet Need For Speed ProStreet i fuld Hd på et hurtigt Radeon 3870 Grafikkort . Og her får man virkelig et flot billede og ingen ghostning her .

Så jeg kan varmt anbefalde køb af et Sony KDL-40E4000 . KDL-W 4000 er det samme tv .

KDL-40E4000 er også ved at blive testet her på sitet . Derudover kan jeg nævne at der komme en ny model af 40 W 4000 . Nemelig 40 W 4500 og den eneste forskel skulle være at den har 100 Hz som jo skulle være et plus rent billedmæsigt og især det Sony Laver .
Så måske skule jeg selv have ventet med at købe den . Dog tror jeg at jeg så skulle hoste op med ca 2000 3000 Kr mere .
Af nkbitsch
Hej igen, og tak for input!

Det hele lyder jo meget godt. Jeg tror jeg venter lidt og spare op til et 428XD, hvis det er det man skal købe for et super billede. Jo mindre i selvfølgelig mener at det er hips om haps om man vælger det eller Sony'et? For det er jo svært at vente, når man først er gået igang :)

Jeg hører gerne flere input, hvis der altså er flere, ellers mange tak for hjælpen.