Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sune Poulsen
Hvad siger i til skærmen?

Er den pengene værd??

Og er der evt. nogen der har købt én?

- det var sådan set hvad jeg var nysgerrig efter at høre..

Mvh S.P

p.s
tar på ferie så kan ikke lige svare på posts de næste 14 dage desværre..
Af madsl
Sune Poulsen skrev:ingen der ved noget om den her skærm??
Nu er det jo en ganske ny skærm, så det er tvivlsomt om det vrimler med mennesker der allerede ejer en sådan skærm!

Jeg har heller ikke kunnet finde anmeldelser af PFL9703'eren, men trustedreviews.com har anmeldt et par af de andre nye (billigere modeller) fra Philips.
Af Sune Poulsen
ja de billige modellers anmeldelser kan man ikke bruge til så meget jo..

Jeg er ikke så bekendt med philips. ved ikke hvad mærkets gode og dårlige sider er. Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre hvis der nogen der kunne fortælle noget om dem?
Af kalvin
Har selv et PFL9638. Det var det første der kom med Ambilight i siderne. Har bestilt et 47PFL9703H/10 her i midten af Juni måned. Desværre kommer det først på de danske markeder i midten af august. Det er åbenbart et software problem.

Kan ikke sige noget dårligt om tv'et. Har set D-modellen i aktion, og var meget imponeret. Vil have H-modellen pga dens MPEG4 tuner. Men mht både alm tv, og HD har jeg kun ros tilovers for panelet. Har aldrig oplevet nogle problemer med Philips paneler.

Nu ved jeg godt, der garanteret kommer en masse kommentare mht at vise sort, kontrast, slørhale effekt osv. Men i forhold til PFL9638 som på daværende tidspunkt var Philips flagskib, (og som har lidt problemer med slørhale effekt på analog signaler), så er der sket betydeligt mere i deres nye 97XX serie, og billedet fremstår lækkert, klart, og sort de rigtige steder, plus at AmbiLight funktionen bare er alt for lækker, hvis man er til dette...

Håber det kan bruges...
Af Roscoe
Se denne oplysning fra nyhedssiden og de vedhæftede kommentarer i bunden.

http://flatpanels.dk/nyhed.php?misc=sea ... 1214884800

Er selv gået fra Samsungs nye 656 til Philips 42plf9603H, kan få den leveret d. 1. aug. til 18.000 kr.
Største forskel er MPEG-4 tuneren, som lige giver et par år ekstra. O_O
47" kommer vel op i 3-4000 mere
Af 3dvisio
Skærmen er alle pengene værd.

Har selv lige købt 47PFL9703H, De 3 kanaleres Spectra light fungere helt fantastisk og vis i alle kigger på www.lcdplanet.dk kan i erhverve jer 32, 42 og 47 skærmen til en yderst fornuftig pris.

De yder ligeledes en rigtig god service.

Skærmen er også yderst brugervenlig og designet er bare helt i top.

42" = 16500
47" = 22500

Deres 100 hz og natural motion funktion får billedet til at stå knivskarpt.
Philips såkaldte pixelplus funktion kan få billedet til at stå sååå skapt at det næsten er for meget engang i mellem. Denne funktion kan selvfølgelig slås fra..

Håber dette kunne bruges..

Men kun rosene ord herfra den glade ejer
Af BLACKBIRD
Er du sikker på at det er en h model
Af Sune Poulsen
Det var lige sådan nogle svar der jeg søgte efter..

Er der nogen der har haft en ps3 sluttet til?

- og alt den snak om imput lag er det noget man skal bekymre sig om..???

For mig at se står valget mellem de 3 her:

Philips 42pfl9703h/10
Philips 42pfl9803?

eller Sony 40x4500
Af Sune Poulsen
ja har nok læst et par anmeldelser.. og lyder fint, har os selv set det...

hvad med input lag??
Af Sune Poulsen
og ville sony modellen være at foretrække der?
Af HankTheTank
Har Philips givet forbud mod at vise siden/bagsiden?
Kunne godt tænke mig at vide om selve siden og bagsiden er så grim som på de tidligere topmodeller.
Lys grå / beige pynter ikke ligefrem - når man ikke kan placere det anderledes end at siden stadig er synlig.
Af madsl
Er der nogen der kan svare på om de nye Philips-modeller har drejefod?

Et enkelt sted har jeg læst at der skulle være drejefod på dem, men de fleste steder står der intet nævnt om det, og jeg synes det er lidt svært at vurdere ud fra de billeder jeg har set af TV'ene!