Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juzt
Hej alle,

Mit første indlæg, men også et yderst kritisk et af slagsen.

Er det overhovedet muligt at tilslutte et par højttalere med jack sticks, til LG 42PG6000?

Jeg har et sæt højttalere med sub, som har en normal 3,5 jack udgang. Jeg har så fået dette konverteret til R/L (rød/hvid) jack sticks.

Men efter at have nærlæst det hele, lader det til, at dette ellers fremragende TV, kun kan sende digital lyd ud?

Mit spørgsmål er så, kan det virkelig være rigtigt? Og det andet er, hvordan i hulen kan jeg konvertere det digital lyd der kommer ud, til normal analog lyd?

HJÆLP!

(på forhånd tak)
Af Supergris
Ja, det er rigtigt. Der er kun digital lydudgang med lysleder, som jo kan tilsluttes en digital forstærker. Ellers er det muligt at købe et scart-stik med lydudgang, hvis du har nogle højttalere med forstærker, du absolut vil bruge...
Af Juzt
Men kan lyden fra kabel-tv komme ud gennem scartstikket? :-/

Men der er jo heller ingen scart-udgang? Kun indgang? Eller er det mig der misforstår dit indlæg?

Findes der ikke en converter?
Af Juzt
tgaard skrev:http://www.av-cables.dk/lydkabler/optis ... 17_da.html

Måske denne kan hjælpe dig?

Ellers for lækkert TV, har den i 50"
Som jeg forstår det, er det stik modsat, at jeg skal bruge den? Udgangen skal være Phono, hvis det er mine højttalere der skal spille?

Indgang skal så være optisk? Eller er det mig der er forvirret?
Af Supergris
Den han henviser til, kan du IKKE bruge. Du skal bare bruge et scart-stik, hvor der er phonostik monteret til lydudtag. Scart-stikket sættes bag på tvét og du kan trække lyden ud analogt!!!
Af Juzt
Supergris skrev:Den han henviser til, kan du IKKE bruge. Du skal bare bruge et scart-stik, hvor der er phonostik monteret til lydudtag. Scart-stikket sættes bag på tvét og du kan trække lyden ud analogt!!!
Problemet er lidt, at jeg ingen forstærker har.

Jeg har blot et par Altec Lansing MX5021 højttalere, som jeg gerne ville have til at spille lyden fra kabel-tv. Dvs. jeg har ingen forstærker, DVD eller andet. Er dette muligt, via et scartstik?

I så fald, har du et link til sådan et jeg skal bruge?

Jeg har netop lånt en forstærker, med digital lyd, men den kan jeg ikke få til at virke :-/ Aner ikke hvad der sker :-(
Af Supergris
Du kan sikkert bruge denne: http://av-connection.dk/?PGr=139&ML=411
Den koster kun 19 kr. + fragt...
Har du sat indgangen på forstærkeren til det rigtige???
Burde ikke være noget problem. Kører selv med optisk udgang fra mit LG 50PG6000...
Af Juzt
Supergris skrev:Du kan sikkert bruge denne: http://av-connection.dk/?PGr=139&ML=411
Den koster kun 19 kr. + fragt...
Har du sat indgangen på forstærkeren til det rigtige???
Burde ikke være noget problem. Kører selv med optisk udgang fra mit LG 50PG6000...
Ja, alt står som det skal, og har forbundet phono kablerne til de rigtige udgange på forstærkeren også.

Der er ikke nogen indstillinger man skal huske at sætte på TV'et, før det virker?
Af Eiberg
Du skal sørge for det er den rigtige scart. Der er symboler ved SCART stikkene bagpå TV'et. Den ene er kun INDgang, hvor den anden er både in/out.
Fra den der også er out kan du så smide et scart i, og om det så ender ud i phono eller jack er underordnet.
Af Juzt
Eiberg skrev:Du skal sørge for det er den rigtige scart. Der er symboler ved SCART stikkene bagpå TV'et. Den ene er kun INDgang, hvor den anden er både in/out.
Fra den der også er out kan du så smide et scart i, og om det så ender ud i phono eller jack er underordnet.
Okay, tak.. Der er jo ikke andet for, end at prøve ;-)

Jeg vender tilbage, hvis det er helt håbløst..