Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af film1973
Kære "fladskærms-nørder"

Jeg har ikke forstand på noget teknisk detalje halløj. Dog har jeg fulgt jeres råd om, at vælge et TV som i min egen optik står godt.

Jeg har besluttet følgende:

1. Plasma.
2. 50"
3. Pris max 13000

Umiddelbart har jeg set Samsung 50" plasma serie 4 og 5 i HIFI klubben. Serie 4 (PS50A456P2C) passer godt med mit prisønske, men serie 5 (PS50A557S3C) tv'et er mere roligt i billedet, men er for dyrt 17.790.

Er der et billigere alternativ til "PS50A557S3C" (sidst nævnte)?

Mange tak
Af Consulten
Du får ikke meget plasma i 50" med Full HD til under 13k. ;)

Samsung tv'et du nævner, er vel noget af det billigste i det format....
Af Supergris
Hej.
Hvem nævner noget om full HD???
Hvis det er til at se film og fjernsyn på, er de to bedste tilbud lige nu LG 50PG6000 til omkring 11000 kr. og Elgiganten har 50 " Hitachi på deres hjemmeside til 8000 kr.
Begge er rigtig gode tv, hvor LG vinder på design og fire HDMI-indgange.
Har selv købt tre stk. af dette tv og billedet fryder mig hver gang, jeg ser på det!!!
Af Consulten
Supergris skrev:Hej.
Hvem nævner noget om full HD???
Det gør Film1973! PS50A557S3C er da et Full HD panel!
Af Supergris
Ja, men det bliver IKKE nævnt som krav, og er ikke afgørende på en 50 "!!!
Af zyckelmaster
Hvis kravet er en skærm på 50" til under 13K, så ville jeg også vælge LG's PG6000. Jeg synes den leverer et mere overbevisende billede end Samsungs 456...
Af film1973
Tak for svarene.
Fuld Hd er ikke et krav. Sådan som jeg forstår det, er det kun BlueRay og fremtidens HD-tv-udsendeser som kan udnytte full HD. Er dette sandt?

Jeg skal se DVD-film og digital tv fra TDC.
Af Consulten
Det er korrekt. Kun BlueRay udnytter Full HD muligheden idag.

Dog er panelerne til Full HD generelt bedre, hvilket du jo så også selv har bemærket i din sammenligning af de 2 Samsung paneler.

Jeg var selv i tvivl om, det kunne svare sig at investere de ekstra par tusinde, men valgte FullHD'en på grund af et markant bedre billede på skærmen. (Pana TH42PZ85 istedt for PX80)
Af -jacob
film 1973.

Det lyder ikke som om du har tænkt dig at se HD film eller HD tv, det bliver måske endda analogt tv. og så er mit spørgsmål om du har undersøgt hvordan analogt tv ser ud på de skærme du overvejer?

50" er en stor skærm, og den vil derfor tydeligt fremhæve alle de dårlige ting der KAN være ved tv´et eller billedet.

Hvis du godt kan leve med det billede du får, så er der jo ingen problemer, men ellers er det med et budget på 13.000, måske værd at overveje en mindre men bedre skærm, der vil vise et bedre tv billede.
Af Supergris
Sludder og vrøvl... Har både Panasonic 42 " PX80 og LG 50PG6000!
begge skærme leverer et flot billede, selv ved et analogt antennesignal og ved HD kilder samt dvd står billedet fantastisk. En 50 " er IKKE for stor og billedet bliver ikke synligt mere grumset!!!
LGén kan faktisk fås til lige godt 11.000 kr. lige nu hos www.mobiludsalg.dk og er et røverkøb i mine øjne, hvis design også betyder noget!!!